niedziela, 19 lipca 2015

Gwiazd naszych wina - John Green


tytuł oryginału: The fault in our stars
wydawnictwo: Bukowy Las
ilość stron: 312
polska premiera: 6 lutego 2013

   Wyobraź sobie, że jesteś chory. Nie, nie chodzi mi o jakieś przeziębienie. Mylę o poważnej chorobie. Myślę o raku. Więc idźmy dalej. Teraz pomyśl o tym, że całe Twoje życie składa się z wizyt u lekarza, ciągłej ostrożności i zależności od innych. I ciągłego czekania na koniec. Niezbyt pozytywne wyobrażenie prawda?
   Jednak tak wyglądało całe życie Hazel. Z dnia na dzień,  z godziny na godzinę, z minuty na minutę... Całe dnie spędzała w domu z rodzicami, najczęściej czytając. Lecz los zgotował jej nie małą niespodziankę.
   Kiedy Hazel poznaje Augustusa, przystojnego, zabawnego i  w każdym calu rozumiejącego przez co ona przechodzi, jej życie nabiera kolorów. Nareszcie znalazł się ktoś dla kogo warto walczyć, warto żyć.

...Gus, miłości moja, nie potrafię nawet wyrazić, jaka jestem wdzięczna za tę naszą maleńką nieskończoność. Nie oddałabym  jej za skarby świata. W ciągu tych nielicznych dni dałeś mi prawdziwą wieczność i za to ci dziękuję."
    Lecz czy los w swojej wspaniałości nie okaże się okrutny?

    Nawet ne wiecie jak ciężko ubrać mi w słowa moje emocje związane z tą książką. Mogłabym napisać, że jest cudowna i wspaniała, ale to z pewnością za małe słowa. John Green stworzył coś po prostu niesamowitego. Historia ciasno oplotła mnie swoimi ramionami, a ja nie umiałam i nie chciałam się z niej wplątać. Niesamowite jest to, że w jednym momencie wybuchałam śmiechem, a  w kolejnym miałam ochotę się popłakać.
   Chociaż czytałam 'Gwiazd naszych wina' już chyba ze trzy razy, to i tak książka pochłaniała mnie totalnie ciągle od nowa. Była ze mną całe dnie, poczynając od momentu, gdy tylko otworzyłam rano oczy.
   Ten kto czytał tę historię z pewnością wie o czym piszę, a ten kto nie czytał, niech nawet nie stara się zrozumieć fenomenu tej książki, bo nie uda mu się to póki sam jej nie zasmakuje.

Layken

3 komentarze:

  1. Ta książka jest tak genialna ze z czasem stanie się symbolem literatury !
    Pozdrawiam i zapraszam dobraksiazka1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam "Gwiazd naszych wina"! W planach mam także inne powieści tego autora. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka jest cudowna ^^ Czytałam ją dawno temu i od tego czasu chcę przeczytać wszystkie książki Greena :)

    OdpowiedzUsuń