środa, 15 lipca 2015

Testy - Joelle Charbonneau


tytuł oryginału: The Testing
wydawnictwo: YA!
ilość stron: 381
polska premiera: 8 października 2014
cykl: Testy

   Gdy zobaczyłam tę książkę w Empiku jej okładka od razu mnie zaintrygowała, a gdy przestudiowałam jej opis, byłam pewna, że chcę ją przeczytać. Parę dni później trafiła w moje ręce i od razu zaczęłam ją czytać. Pochłonęła mnie tak, że w ciągu 2-3 dni przeczytałam ją od deski do deski i wcale nie żałuję, że ją kupiłam, gdyż okazała się jedną z najlepszych powieści jakie do tej pory przeczytałam.

   Czy potrafiłbyś żyć w świecie zniszczonym przez wojnę? Świecie, w którym wody oraz żywności w każdej chwili może zabraknąć, a aby je zdobyć trzeba się ciężko napracować? Tak właśnie żyje Cia, jej rodzina, przyjaciele i inni mieszkańcy Zjednoczonej Wspólnoty, czyli państwa utworzonego po tzw. Wojnie Siedmiu Faz.
  Rząd ciągle poszukuje nowych przywódców, najlepszych wśród mieszkańców, którzy mają pomóc w odnowieniu świata po wojnie. Ich metodą wyboru są Testy. Brzmi niewinnie, lecz pozory mylą. Melancia także myślała, że to nic takiego, ponadto dostanie się na Uniwersytet było jej marzeniem, pracowała ciężko, aby osiągnąć swój cel, lecz gdy już dopięła swego, dostała ostrzeżenie od ojca, że Testy to nie zwykły egzamin, lecz coś więcej. Słowa, które wypowiedział na koniec rozmowy przeraziły ją. "Nie ufaj nikomu", od tamtej pory to zdanie cały czas za nią chodziło. Jedyną osobą, której wie, że może zaufać jest Tomas, jej przyjaciel, który wraz z nią zakwalifikował się do Testów. Od tej pory muszą walczyć o przetrwanie każdego dnia, każdy egzamin jest ich walką o życie oraz każdy dzień może być ich ostatnim.

  O twórczości Joelle Charbonneau dowiedziałam się przypadkiem i moje oczekiwania, iż ta pozycja mnie zaskoczy były słuszne, Książka sprawiła że zapomniałam o reszcie świata już przy pierwszym rozdziale, tak że prawie niemożliwe było mnie od niej oderwać. Akcja wciąż się toczy i nie można powiedzieć o tej powieści, że w którymś momencie nic się nie dzieje. Zdecydowanie jedna z moich ulubionych książek, którą polecam przeczytać każdemu kto fascynuje się książkami akcji, gwarantuję, że będzie się działo!

Shadow

3 komentarze:

  1. Będę musiał sięgnąć po tą pozycję :D
    Zapraszam do mnie
    https://pawelstolarski.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta pozycja od jakiegoś czasu mnie intryguje, ale w bibliotece jej nie ma, a sama nie byłam pewna co do jej kupna :) Przekonałaś mnie i chyba jednak się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę krótka ta recenzja, ale na początku zawsze tak jest :D Moja zawierała góra trzy zdania Xd Macie ode mnie obserwację i będę tutaj wpadać ;)
    Nie słyszałam o niej, ale postaram się w najbliższym czasie ją znaleźć.

    Pozdrawiam, Lucy :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń