czwartek, 16 lipca 2015

TOP5 #1 [wymarzone ekranizacje]

Witam Was drodzy czytelnicy!
   Postanowiłyśmy nieco urozmaicić nasz blog, dlatego zapoczątkujemy tutaj serię TOP5. Pewnie nie wiecie co to oznacza, więc już spieszę z wyjaśnieniami.
   TOP5 czyli zestawienie pięciu najlepszych książek (naszym zdaniem) w danej kategorii. Pisząc kategorii, mam na myśli, dajmy na to książki, które najlepiej nadają się na ekranizacje, jak w przypadku dzisiejszego posta.
  No więc, jak już wspomniałam, dzisiaj przygotowałam dla Was propozycje książek, które chciałabym ujrzeć na wielkim ekranie. W zestawieniu znalazły się książki, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie i od razu trafiły na listę moich ulubionych. Nie uwzględniłam tu naturalnie pozycji, których ekranizacje możemy już oglądać. Więc bez owijania w bawełnę, przejdźmy od razu do rzeczy :)

 Obsydian - Jennifer L. Armentrout
  Na pierwszy ogień postanowiłam wziąć książkę, która od razu przyszła mi na myśl, kiedy pomyślałam o tymże zestawieniu. Jej recenzja pojawiła się już na blogu, a przeczytać ją możecie klikając w ten link. W wielkim skrócie Obsydian jest w klimacie sci-fi i opowiada o niezwykłych istotach, czytaj kosmitach, które żyją obok ludzi nawet nie zdających sobie z tego sprawy.
   Jest wiele powodów, dla których wybrałam tę pozycję, ale mam jedną główną przyczynę. Tak się składa, że rzeczeni kosmici, są zbudowani ze światła i w książce jest mnóstwo momentów, kiedy oni się w to światło zamieniają. No więc, mnie ciekawi to jak zostałoby to ujęte na filmie. Jak przedstawiono by istoty w całości ze światła. Ale nie brakuje też trzymającej w napięciu akcji, która świetnie przedstawiałaby się w filmie. No.. ale jest jeszcze Daemon... :> Kolejny ciekawy aspekt: kto byłby naszym głównym bohaterem. Osobiście, nie mam swojego typu wśród aktorów, ale w gwoli ścisłości okładkowy Daemon nie jest zły :D

Black Ice - Beccka Fitzpatrik
   Ta książka to wyłącznie historia jednotomowa. Można ją w sumie nazwać takim młodzieżowym thrillerem, bo opowiada zapierającą dech w piersiach historię.
  Akcja rozgrywa się w górach, gdzie wybrały się dwie przyjaciółki. Już od początku, wyjazd nie przebiega tak, jak to sobie zaplanowały. Zmuszone do opuszczenia zakopanego w śniegu samochodu, postanawiają zapukać do napotkanego nieopodal domku. Ta decyzja zmienia ich wymarzony wyjazd w koszmar. Główne skrzypce przypadają w tym wypadku Britt, która kombinuje jak może, aby wyjść cało z opresji.
   W Black Ice akcja zaczyna pędzić praktycznie od początku i  nie zwalnia ani na chwilę, więc nie robi się ani trochę nudno. I właśnie dlatego uważam, że książka świetnie nadawałaby się na film. A końcówka - mrożąca krew w żyłach, powinna przyprawić nie jednego przeciętnego pożeracza filmów o  dreszcze.

Pan Mercedes - Stephen King
   Wspaniała powieść detektywistyczna o emerytowanym policjancie - Billu Hodgesie (tak to się pisze po polsku? :P), który wraca na wojenną ścieżkę tocząc bitwę z niezwykle interesującym przestępcą. I właśnie okrutna pomysłowość tego przestępcy spowodowała, że książka jest tak ciekawa. Każdy jego krok jest precyzyjnie przemyślany i  zaplanowany w najdrobniejszych szczegółach. Pan King wplótł tutaj mnóstwo elementów psychologicznych odnoszących się do naszego złoczyńcy, co jest genialne, bo wprowadza jeszcze więcej zawiłości i tajemnic. Nieustanna pogoń detektywa Hodgesa za zbirem stopniowo buduje napięcie, które osiąga swój punkt kulminacyjny w finałowym starciu tych dwóch bohaterów.
   Krótko mówiąc, gdyby film był zrobiony bez pomijania co ważniejszych szczegółów, myślę, że byłby dobry, bo dzieje się tyle, że widz mógłby z zapartym tchem śledzić poczynania tej dwójki.



Geneza - Jessica Khoury
  Historia opowiada o nastoletniej Pii, która nie jest tak naprawdę zwykłą nastolatką. Dziewczyna urodziła się w tajnym laboratorium, gdzie prowadzone są badania nad nieśmiertelnością i Pia jest właśnie nieśmiertelna. Dziewczyna cieszy się tym, dopóki pewnego razu nie wymyka się z laboratorium i nie zaznaje prawdziwego życia. Warto dodać, że rzecz dzieje się w dżungli.
   Z początku historia jest ciut nudnawa, ale końcówka rekompensuje to z nawiązką. I właśnie ta końcówka sprawia, że chciałabym ujrzeć, jak prezentowałoby się to na ekranie.

W otchłani - Beth Rewis
   Książka, w której możemy zapoznać się z losami bohaterów podróżujących statkiem kosmicznym ku nowo odkrytej planecie. Historię poznajemy z perspektywy dwojga pasażerów statku. Starszy jest następcą kapitana i w przyszłości ma obrać stery nad statkiem. Amy znalazła się na statku razem ze swoimi rodzicami, mającymi pomóc w zaludnieniu nowej planety. Lecz podróż trwać ma długo, dlatego cała trójka, jak i wiele innych naukowców pozostają zahibernowani. Jednak podróż nie przebiega spokojnie, bo ktoś z mieszkańców statku zabija po kolei zamrożonych współpasażerów.
    Szczególnie interesuje mnie obraz statku, na którym rozgrywa się cała akcja. Jest ogromny, znajdują się na nim pola uprawne i tym podobne rzeczy mające utrzymać przy życiu pasażerów. Ale rozwiązywane przez bohaterów zagadki, również mogą dostarczyć widzowi, tak jak czytelnikowi, dreszczyku emocji.


A Wy  macie jakieś swoje typy? Zapraszam do podzielenia się nimi w komentarzu :)

Layken

7 komentarzy:

  1. Ja chętnie zobaczyłabym na ekranie tak jak Ty "Obsydian". Oprócz tego "Czerwoną królową", "Szmaragdową tablicę", "Kolaborantkę", "Rywalki", "Ja, diablicę", "Kochając pana Danielsa" i "Hopeless". Trochę tego jest :D Kurczę, muszę iść do filmówki na reżysera, żeby to wszystko nakręcić :D
    przystanek-bookstock.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie muszę się zastanowić :D Z chęcią obejrzałabym ekranizację "Mrocznych umysłów", więcej nie przychodzi mi do głowy :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dzięki temu postowi mam ochotę przeczytać "W otchłani" bo jeszcze nigdy o tym nie słyszałam, a opis wydaje się bardzo interesujący :)
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja marzę o ekranizacji bądź serialu Szklanego tronu, Klątwy tygrysa, Rywalek, Diabelskich maszyn i Czerwonej królowej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez uważam, że "Black ice" byłoby dobrym materiałem na film :)
    Pozdrawiam
    Tutti
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  6. Z utęsknieniem czekam na ekranizację Rywalek i Czerwonej Królowej :)
    www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Czerwona Królowa, Rywalki, W Otchłani, Geneza - tak, bardzo chciałabym obejrzeć ekranizacje tych powieści.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń