czwartek, 23 lipca 2015

Egzamin dojrzałości - Joelle Charbonneau

tytuł oryginału: Graduation Day
wydawnictwo: YA!
ilość stron: 336
polska premiera: 3 czerwca 2015
cykl: Testy

  Gdy przeczytałam dwa pierwsze tomy trylogii Testy w przeciągu paru tygodni, trudno było mi doczekać się jej kontynuacji, a kiedy wreszcie trafiła w moje ręce od razu zaczęłam ją czytać, by przekonać się czy jest tak dobra jak poprzednie. Mimo iż to trudne, okazała się od nich dużo bardziej ekscytująca.

  Cia, po przetrwaniu Testów i dostaniu się na Uniwersytet, wciąż nie jest bezpieczna, gdyż dostała najważniejsze w swoim życiu zadanie do wykonania od samej prezydent, które jest przeciwne wszystkim jej przekonaniom i wartościom, których nauczyła się w swojej rodzinnej kolonii. W tym świecie, gdzie nikomu nie można ufać, nikt nie jest taki za jakiego się podaje. Ci, którzy z pozoru powinni być po stronie nastolatki, postanawiają ją zdradzić dla własnych korzyści zaś wrogowie są gotowi jej pomóc. Jest przekonana, że może polegać tylko na jednej osobie, Tomasie, przyjacielu z rodzinnych stron, który przetrwał z nią Testy i zawsze przy niej był, lecz czy pomoc jednej osoby wystarczy by zdać jej ostatni test? Czy wybory, których dokona będą dobre czy też sprowadzą na nią więcej kłopotów? Czy Cia Vale wykorzysta szansę obalenia niebezpiecznych Testów, by ochronić przed nimi przyszłe pokolenia kandydatów na Uniwersytet? Oraz czy sprzeciwi się temu czego nauczyli ją rodzice i przyjaciele z Kolonii Pięciu Jezior i będzie gotowa zabijać dla większego dobra?

  Świat, który przedstawia nam Joelle Charbonneau z perspektywy Cii Vale jest pełen niebezpieczeństw. Zło czai się na każdym kroku, a życie studentów Uniwersytetu codziennie jest zagrożone. Trzeci tom trylogii, "Egzamin dojrzałości" ukaże nam jeszcze więcej tajemnic, których nikt się nie spodziewał.

  Książka ta pochłonęła mnie od pierwszej linijki. Nieoczekiwane zwroty akcji sprawiają, że chce się czytać więcej i więcej. Zakończenie każdego rozdziału jest tak zaskakujące, że aż bolało mnie odłożenie książki na półkę, przed jej skończeniem zaś po zakończeniu czułam pustkę. Jestem pewna, że za jakiś czas wrócę ponownie do przygody Cii, gdyż moim zdaniem jest to jedna z pozycji, o których się nie zapomina.

Shadow

1 komentarz:

  1. O tej serii słyszałam dużo dobrego i muszę ją dopisać do mojej listy książek, które chce przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń