poniedziałek, 27 lipca 2015

Winnie The Pooh Book Tag & Przysłowiowy Tag


Do tego tagu nominowała nas Fleur Noir z Carpe Books, za co serdecznie dziękujemy :)


1. KUBUŚ PUCHATEK - bohater, którego uwielbiasz
 Wielu jest takich bohaterów, którzy na zawsze zostaną w moim sercu, lecz pierwszy, który mi przyszedł na myśl to Jem z "Diabelskich Maszyn". Uwielbiam go za jego delikatność, to jaką miłością darzył Tessę i jaką przyjaźnią obdarowywał Willa oraz za jego osobowość i poświęcenie w imię miłości.

2. PROSIACZEK - bohater, który jest strachliwy
Wybrałam Julię z "Dotyku Julii", gdyż mimo że w dalszych tomach trylogii stała się silna i odważna, na początku bała się wszystkiego dookoła, ponieważ obawiała się zrobić komuś krzywdę.

3. TYGRYSEK - bohater, który lubi się wygłupiać
Zdecydowanie do Tygryska pasuje mi Puk z "Żelaznego Dworu". Jest to postać, która ma pozytywne nastawienie do życia i praktycznie bez przerwy robi komuś żarty.

4. KŁAPOUCHY - bohater, który rzadko kiedy się uśmiecha
Jedyna postać, która mi przychodzi na teraz do głowy to  Żyletka czyli Zuzka z książki "Melanże z Żyletką", ponieważ jej życie składało się z ciągłych kłamstw, złudzeń i niespełnionej miłości.

5. KRÓLIK - bohater, którego nie lubisz
Takich postaci jest parę, ale wybrałam Sylvaina z "Wybranych", ponieważ mimo że niby później się zmienił, to wciąż patrze na niego tak jak na początku się pokazał, czyli po prostu nachalnego, kłamliwego i nie wiem co by musiał zrobić żebym zmieniła o nim zdanie.

6. SOWA - bohater, który jest przemądrzały 
Do tej kategorii zdecydowanie wybrałam Jace'a z "Darów Anioła" i co tu dużo o nim pisać? Ten kto czytał tę książkę wie jaki jest Jace i dlaczego taki jest mój wybór, a ten kto nie czytał, niech sam się przekona. Polecam! :D
7. KANGURZYCA - książkowa mama, która jest kochającą mamą
Myślę, że tutaj pasuje mama Tris z "Niezgodnej", ponieważ z miłości do swojej córki, poświęciła własne życie.
8. MALEŃSTWO - bohater, który jest drobny
Mój wybór padł na Cie, z "Testów", dlatego że była ona najmłodsza i najmniejsza z wszystkich kandydatów do Testów.
9. KRZYŚ - bohater, na którego miejscu chciałbyś się znaleźć
 Postacią, z którą chciałabym się zamienić miejscem jest Amy z książki "W otchłani". Mimo że na początku musiała przejść straszną traumę, gdyż ktoś ją za wcześnie rozmroził, jej przygody były fascynujące. Kto nie chciałby zobaczyć gwiazd i całego kosmosu z bliska? :D


Do wykonania tagu nominuje:
Magda z Przystanek Bookstock
Aleja Czytelnika

Shadow

Teraz kolej na Przysłowiowy TAG do którego nominowała nas Magda z  Przystanek Bookstock. Bardzo dziękujemy! :))

1. Apetyt rośnie w miarę jedzenia - czyli książka jednotomowa, której kontynuację chętnie bym przeczytała.
Dobre pytanie, bo mam kilka takich książek, ale myślę, że najbardziej zawiedziona dotarciem do końca byłam przy książce Geneza. Ciekawi mnie jak dalej potoczyły się losy Elizji i Eio, a krótki epilog to stanowczo za mało.

2. Co za dużo, to niezdrowo - czyli kontynuacja, która była gorsza od pierwszej części.
Tu zdecydowanie pasują Numery 2. Pierwszy tom bardzo mi się podobał i gdy sięgnęłam po kontynuację, byłam zawiedziona tym, że historia toczy się dalej z perspektywy innego bohatera. A wydarzenia przedstawione w kontynuacji, też były ciut mniej ciekawe.

3. Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki - czyli książka, którą mogę czytać wielokrotnie. 
Pewnie odpowiedź Was nie zdziwi, bo jest to oczywiście Obsydian :>

4. Stary, ale jary - czyli ulubiona książka z dzieciństwa.
Muszę przyznać, że w dzieciństwie nie czytałam zbyt dużo, ale pamiętam jedną książkę którą kilka razy wypożyczałam z biblioteki i za każdym razem czytałam ją z wielką przyjemnością. A jest to Pchła Szachrajka Jana Brzechwy. Ta bajka jest cudowna :D
  
5. Nie taki diabeł straszny, jak go malują - czyli książka, która mnie miło zaskoczyła.
 Zwodniczy Punkt Dana Browna. Kupiłam tę książkę tylko dlatego, bo nie było tej, która mnie interesowała i strasznie musiałam się zmuszać, aby ją zacząć. Ale jak się okazało, była tak ciekawa i wciągająca, że czytanie jej poszło mi jak z płatka.

6. Nie chwal dnia przed zachodem słońca - czyli książka, która rozczarowała mnie swoim zakończeniem.
To dość trudne pytanie, bo jest dużo książek, których zakończenia potoczyły się nie zgodnie z moimi wyobrażeniami, jednak nie były jakieś nieodpowiednie, że tak to ujmę. Ale zakończenie Mrocznych Umysłów kompletnie mnie rozczarowało. Po nim nie miałam nawet ochoty sięgać po kolejny tom.

7. Wyśpisz się po śmierci - czyli książka, w którą tak się wciągnęłam, że mogłabym zarwać przy niej nockę. 
Jak dotąd bardzo rzadko zdarzało mi się zarywać noce przy książkach, ponieważ przeważnie jak jest już późno oczy same mi się zamykają i nie wiem już co czytam. Myślę, że jeżeli już miałabym spędzić noc z książką to byłaby to któraś część serii Lux.

8. Mowa jest srebrem, a milczenie złotem - czyli książka z najlepszymi dialogami.
 19 razy Katherine. Przy tej książce śmiałam się chyba bez przerwy :>

9. Raz na wozie, raz pod wozem - czyli książka, która miała dużo zwrotów akcji. 
Black Ice. Tam dzieje się tyle, że ledwo nadążałam :D

10.Pierwsze koty za płoty - czyli książka, przez której początek nie mogłam przebrnąć.
Jest to zdecydowanie Jedwabnik. Do tej pory nie skończyłam tej książki, bo początek jest strasznie nużący. Przynajmniej dla mnie.

12. Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu - czyli książka, którą zna prawie każdy.
Znacie Harry'ego Pottera, prawda? :)

13. Od przybytku głowa nie boli - czyli ulubiona powieść licząca ponad 400 stron.
Morze spokoju ma ponad 450 stron i było świetne :>

14. Wszystko co dobre szybko się kończy - czyli ulubiona książka licząca mniej niż 200 stron.
To jest dość trudna kategoria, bo z reguły nie czytam tak krótkich książek i strasznie trudno znaleźć mi taką licząco poniżej 200 stron. A nie może być 220? :p Okej, niech będzie Oskar i pani Róża (78 stron), bo tylko to przychodzi mi do głowy.

15. Być kulą u nogi - czyli książka, w której występuje trójkąt miłosny.
Jest od groma takich książek, ale mój wybór pada na Igrzyska śmierci.

16. Jedna jaskółka wiosny nie czyni - czyli autor, którego przeczytałam więcej niż jedną książkę/serię i każda z nich mi się podobała.
Colleen Hoover. Czytałam i 'Hopeless' i 'Pułapkę uczuć' i obydwie były poruszające i genialne. Wkrótce mam zamiar zapoznać się jeszcze z 'Maybe someday', bo słyszałam mnóstwo pochlebnych opinii.

17. Darowanemu koniowi się w zęby nie zagląda - czyli bohater, który czuje się niekomfortowo w sytuacji, w jakiej się znalazł.
Myślę, że America z Rywalek nie czuła się dobrze w wielkim pałacu, pełnym luksusów i 'panienek' walczących o względy następcy tronu. 

18. Co cię nie zabije, to cię wzmocni - czyli bohater, który pod wpływem różnych czynników dorośleje.
Naprawdę trudno jest mi wybrać jednego takiego bohatera, więc niech będzie Layken z Pułapki Uczuć. Dziewczyna dużo już przeżyła w swoim krótkim życiu, a na kratach powieści czeka ją jeszcze więcej cierpienia. Te zdarzenia uczyniły ją dojrzałą i odpowiedzialną (nie tylko za siebie) kobietą.

Do wykonania tego tagu zapraszam:
dobraksiazka1
Juliet in Wonderland

3 komentarze:

  1. Dziękuję za otagowanie :)
    Z chęcią zrobię ten tag :p
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurczę, a ja wybaczyłam Sylvainowi, chociaż gdy tylko przypominało mi się, co zrobił... Może to dlatego, że stara miłość nie rdzewieje? W końcu też chciałabym mieć takiego Francuzika u boku! :)

    Zapraszam do mnie: www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń