piątek, 31 lipca 2015

Wirusy - Kathy Reichs

tytuł oryginału: Virals
wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
ilość stron: 384
polska premiera: 7 maja 2014
cykl: Tory Brennan (tom 1)



   Wirusy jest to młodzieżowa powieść kryminalna. Opowiada o nastolatce Tory, która po śmiertelnym wypadku, była zmuszona przeprowadzić się do swojego ojca, którego nigdy wcześniej nie widziała. Jej tata, Kit mieszka na małej, prawie niezamieszkanej wyspie, gdzie znajduje się laboratorium, w którym pracuje.
   Tory Brennan fascynuje się kośćmi, tak jak jej ciotka, słynna antropolog sądowa Temperance Brennan. Nigdy nie miała okazji pokazać swojej wiedzy na ten temat, aż do dnia, gdy wraz ze swoimi trzema przyjaciółmi Hiramem, Sheltonem i Benem znajdują niedaleko ośrodka badawczego ludzkie szczątki. Ponadto odkrywają, iż w budynku przetrzymywany jest chory szczeniak. Żadne z nich nie ma wątpliwości, że te dwie sprawy się ze sobą łączą. Czy Tory i jej przyjaciele rozwiążą tajemniczą zbrodnie sprzed lat?

   Książkę tę dostałam na prezent i szczerze mówiąc nigdy wcześniej o niej nie słyszałam, ale opis na odwrocie książki od razu mnie zainteresował, gdyż lubię takie zagadkowe sprawy i na drugi dzień wzięłam się za czytanie.
   Krótki prolog zawierający moment wyjęty z dalszej części książki, opisujący niebezpieczeństwo w jakim znajduje się czwórka przyjaciół sprawia, iż czytelnik chce się dowiedzieć co się stało, że doszło do takiej sytuacji. Bardzo podoba mi się to, że kiedy autorka coś opisuje, robi to krótko, zwięźle i na temat, zamiast umieszczać długie, niekończące się, zbędne opisy. Jeszcze jednym plusem, na jaki zawsze zwracam uwagę w książkach są nieoczekiwane zwroty akcji, co sprawia, że czyta się je szybciej. W przypadku tej pozycji, ja dosłownie pochłaniałam stronę po stronie, literę po literze. Również urzekła mnie zagadkowość tej powieści, to że praktycznie wszystko jest owiane tajemnicą i nawet jeżeli momentami wydaje się przewidywalna, właśnie, tylko się tak wydaje, a wcale taka nie jest i to kolejny plus dla autorki.

   Warto także wspomnieć o bohaterach. Losy czwórki przyjaciół, którzy z łatwością sprowadzają na siebie kłopoty, możemy śledzić oczami głównej bohaterki Tory Brennan. Po tym jak opowiada o wszystkim co dzieje się dookoła, myślę że mogę stwierdzić iż jest ona mądrą, inteligentną, przyjazną dziewczyną z dobrym sercem. Jest także ciekawa świata i łatwo się nie poddaje, gdy wyznaczy sobie jakiś cel, tak jak w tym przypadku, dowiedzieć się co kryje za sobą dawna zbrodnia. W dziewczynie spodobało mi się to, iż nie zastanawiała się przez połowę książki, jakiego by tu wybrać chłopaka, tylko skupiała się na ważniejszych sprawach.
   Drugoplanowymi postaciami są przyjaciele Tory, a mianowicie Hiram Stolowitski, najmłodszy, sarkastyczny chłopiec z poczuciem humoru, który najłatwiej pakował się w tarapaty. Najstarszym członkiem "paczki" jest Ben Blue, ciemnooki, ciemnowłosy, umięśniony, ale wiecznie naburmuszony szesnastolatek. Shelton Devers, maniak komputerowy, kocha zagadki i łamigłówki, lecz boi się wszystkiego co się rusza.
   To tylko najbardziej uwzględnione w powieści postacie, lecz czytając poznacie więcej ciekawych osób, które nieraz was zaskoczą. Czy pozytywnie? Tego wam nie zdradzę.

Shadow
  

10 komentarzy:

  1. Pamiętam, że jakiś czas temu tą książkę bardzo polecała Maja z towartoczytac i od tamtej pory ciągle się zbieram na to, żeby ją kupić ;)
    Rzadko zdarza mi się czytać powieści kryminalne, a zwłaszcza takie dla młodzieży, a ta historia po przeczytaniu Twojej recenzji wydaje się jeszcze bardziej interesująca, więc chyba nie będę dłużej zwlekać!
    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Hejka! Nominowałam cie do LBA: http://czytelniczemysli.blogspot.com/2015/07/liebster-blog-award-2.html

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany, kryminał dla młodzieży! Świetne.
    Chętnie to przeczytam ;)

    Nowa recenzja u mnie - zapraszam! ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam czytać kryminały i dreszczyk emocji który przy nich czuję <3 Wkrótce sięgnę <3
    http://my-life-in-bookland.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale bardzo mnie zaciekawiła. Lubię takie klimaty, także na pewno przeczytam ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka czeka już na moich półkach ^^
    Zachęciłyście mnie do jej przeczytania
    Pozdrawiam :*
    cynamonkatiebooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzieś już o niej słyszałam, ale nie pamiętam gdzie... Mam na chciejliście, kiedyś przeczytam ^.^
    A co teraz będziesz czytać? Bo ja skończyłam "Delirium" Lauren Oliver i teraz nie wiem, za co się zabrać...
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem w trakcie czytania "Originu" Jennifer L. Armentrout, czyli 4 tom serii Lux. Polecam całą serię i również pozdrawiam.

      Usuń
    2. Szczerze? Seria Lux mnie śledzi i chyba będę musiała jej poszukać :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  8. Słyszałam o tej książce kilka razy i zaraz dodam ją do "Chce przeczytać" ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń