wtorek, 18 sierpnia 2015

Liebster Blog Award #3 #4

Dzisiaj przybywamy z kolejnymi nominacjami, za które bardzo dziękujemy! Pierwsza z nich otrzymałyśmy od bloga Słownik sztuki.

1.Jeśli jakakolwiek postać fikcyjna mogłaby przeniknąć do rzeczywistości, to kto według ciebie mógłby to być?
Pierwsza postać jaka przyszła mi na myśl to Jace Herondale z cyklu powieści Cassandry Clare pt. "Dary anioła" więc niech tak zostanie. Byłoby ciekawie. :D

2.Co cię najbardziej irytuje w ekranizacjach?W ekranizacja najbardziej irytuje mnie, gdy co scenę jest coś przekręcone albo jak reżyserzy dodają wymyślone przez siebie wątki, że tak grzecznie powiem "z kosmosu", których wcale nie było w książce. Oczywiste jest to, że ekranizacja nie będzie się zgadzała stuprocentowo z książką, lecz myślę, że w większości twórcy mogliby się bardziej postarać.

3.Wolisz dobrych bohaterów czy czarne charaktery?
To zależy od książki oraz od danej postaci, lecz jednak zazwyczaj bardziej przypadają mi do gustu ci dobrzy bohaterowie.

4.Należysz do jakiegoś fandomu książkowego?
Hmm.. Można powiedzieć, że do fandomu Nocnych Łowców, lecz nie jestem pewna czy ma on jakąś szczególną nazwę. 5. Ulubiony autor/autorka?Myślę, że Cassandra Clare. Wiele autoró napisało świetne książki, które miałam okazję przeczytać oraz te, z któymi się jeszcze nie zapoznałam, lecz Cassie i jej twórczość zajmują w moim sercu szczególne miejsce. Być może dlatego, że książka tej pisarki to książka, dzięki której zaczęłąm moją przygodę z czytaniem.


5. Twój ulubiony autor/autorka?
Myślę, że Cassandra Clare. Wiele autorów napisało świetne książki, które miałam przyjemność przeczytać oraz te, z którymi się jeszcze nie zapoznałam, lecz Cassie i jej twórczość zajmują szczególne miejsce w moim sercu. Być może dlatego, że książka tej pisarki to książka, dzięki której zaczęłam moją przygodę z książkami.


6.Masz ulubioną okładkę? Podziel się z nami jej zdjęciem.
 Okładka książki "W otchłani". Uwielbiam całą trylogię, a okładka jest śliczna!
 

7.Czytasz książki w obcych językach?
Uczę się tylko angielskiego i niemieckiego. Z języka angielskiego, niestety jestem strasznie słaba, mimo że bardzo się staram go jakoś ogarnąć, ale czytanie książek w tym języku to dla mnie zdecydowanie za dużo więc nie.

8.Miałeś/miałaś okazję spotkać swojego ulubionego idola/idolkę?
Niestety nie, ale mam jeszcze sporo czasu i nadzieję , że w końcu mi się to uda! :)

9.Książki w miękkiej czy twardej oprawie?
Wszystkie moje książki mam w miękkiej okładce, więc taki też będzie mój wybór, gdyż więcej książek zmieści się na półce. :D

10. Czy twoja ulubiona powieść jest szeroko znana w czytelniczym świecie czy raczej niewielu o niej szłyszało?
Trudny wybór jeśli chodzi o moją ulubioną powieść, ale wybieram dzieło Cassandry Clare "Mechaniczna księżniczka". Nie mam pojęcia czy jest ona jakoś bardzo znan, ale myślę, że każdy kto czytuje powieści młodzieżowe i fantastyczne, chociaż raz o niej słyszał.

11.W jakich okolicznościach założyłeś/założyłaś bloga?
W sumie nie myślałam o założeniu bloga, ale Layken spytała mnie czy chciałabym z nią owego poprowadzić więc powiedziałam sobie czemu nie? No i jestem! :D

Shadow
Druga nominacja jest od bloga Give you what you like

1.Co pchnęło cię do założenia bloga ?
Nad założeniem bloga zastanawiałam się już od jakiegoś czasu. Na początku maja zobaczyłam, że na Book Geek poszukują recenzentów. Postanowiłam się zgłosić, ale wiedziałam, że większych szans nie mam, bo jako takiego doświadczenia nie miałam. Stwierdziłam wtedy, iż jeżeli się nie dostanę założę bloga, na którym będę publikować recenzję we własnym zakresie.Jak się to potoczyło już wiecie,a ja powiem tylko, że gdy  w końcu zabrałam się za zakładanie bloga napisałam do Shadow czy chciałaby  tego bloga prowadzić razem ze mną i ku mojej wielkiej uciesze zgodziła się z entuzjazmem i... jesteśmy! :))

2.Twoja wymarzona praca / zawód ?
Mam kilka przemyśleń na tema tego co chciałabym robić w przyszłości. Aktualnie uczę się w technikum na profilu architektury krajobrazu i właśnie z tym chciałabym wiązać moją przyszłość. Ale to nie jedyne moje wymarzone zajęcie. Byłabym równie szczęśliwa, a może nawet bardziej, jeśli mogłabym pracować z książkami. Chodzi mi o pracę w jakimś wydawnictwie, a najlepiej na miejscu tłumacza. Chciałbym też dalej recenzować - być może w kwestii zawodowej.

3.Czemu lubisz czytać ?
Gdy czytam mogę oderwać się od zwykłej codzienności, nie przejmować się tym co mam naokoło siebie i po prostu zatracić się w książce; mogę wtedy zżyć się z bohaterami i przez chwile pożyć ich życiem i spojrzeć na pewne sprawy z innej perspektywy.

4.Czy kiedykolwiek czytałeś / -aś książkę z przymusu ? Jaką ?
Nawet kilka, ale jak nie trudno się domyślić były to lektury. Była ich cała masa, więc przytoczę te, które mi się spodobały - Dżuma, I nie było już nikogo, Kłamczucha, Nawiedzony dom i to by chyba było na tyle.

5. Podaj tytuł książki która przekonała cię, że czytanie fajne jest ?
Igrzyska Śmierci :)

6.Jaką książkę byś polecił / -ła osobie, która dopiero zaczyna swoją przygodę w dziale czytelniczym? Dlaczego ?
I nie było już nikogo autorstwa Aghaty Christie. Jest to książka napisana w sposób lekki i sprzyjający czytelnikowi, a fabuła niesamowicie wciąga. Ale to nie są powody, dla których polecam tę książkę takim osobom. Głównym powodem jest to, że moja siostra, która absolutnie nie lubi czytać przeczytała tę książkę w jeden dzień, co chyba nawet dla niej samej było zaskoczeniem.

7.Wydarzenie filmowe / książkowe, w którym chciałbyś / -łabyś uczestniczyć ?
Fajnie byłoby wziąć udział w Eliminacjach (Rywalki), w wielkim pałacu z mnóstwem pysznego jedzenia, pięknych sukienek, pięknych apartamentów i pokojówek. No i oczywiście przystojny książę też nie byłby zły. Ehh, gdyby tylko nie było tyle rywalek... :))

8.Najdziwniejszy tytuł książki ?
Jestem rozdarta pomiędzy '19 razy Katherine' a 'Chłopak nikt'. Oba tytuły są dziwne, jednak chyba bardziej skłaniam się ku temu drugiemu, ponieważ pierwszy staje się trochę zbyt oczywisty podczas czytania.

9.Czy czytasz jakieś gazety, czasopisma poświęcone literaturze, czytelnictwu ? Jakie ?
Nie, praktycznie wcale nie czytam gazet.

10.Jak myślisz dlaczego ludzie piszą książki ?
Bo mogą stworzyć coś własnego, powstałego w pocie czoła; bo mogą wykreować swój własny, wymarzony świat i swoich własnych bohaterów; bo gdy na starość będą podziwiać swoją biblioteczkę, będzie tam dumnie stać książka opatrzona ich nazwiskiem.

11.Bajka dzieciństwa ? < czytana, nie oglądana >
Pchła Szachrajka Jana Brzechwy. Gdy byłam mała uwielbiałam tę historię! Zresztą myślę, że gdybym przeczytała ją teraz, byłaby tak samo świetna. :D

Layken 
Tym razem nie nominujemy już nikogo, bo zrobiłyśmy to w ostatnim poście :))

11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe odpowiedzi, pozwalają trochę lepiej poznać autorki :) Też strasznie mi się podoba okładka "W otchłani", mam nadzieję że treść również przypadnie mi do gustu. Swoją drogą dzięki za przypomnienie, jakiś czas temu miałam wielką ochotę na tę książkę, a potem jakoś o niej zapomniałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Igrzyska Śmierci" Cię przekonały? Super! Nie wiem czemu, niektórych odstraszają :( mnie też baaardzo podoba się ta okładka. Tak jak magiczne oko "Daru Julii" lub pedantyczne okładki serii "Pretty Little Liars" :)

    Zapraszam na nową recenzję ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jace? Ja bym wolała Willa w naszej rzeczywistości :D
    Zgodzę się w kwestii pytania o ekranizacje, nie znoszę takich scen "z kosmosu". Np. okoliczności ukrycia podręcznika do eliksirów w Pokoju Życzeń w "Księciu Półkrwi". Książka a film? Skąd tam Ginny?
    Pierwszą książkę po angielsku przeczytałam dopiero w te wakacje i była to "Fangirl". Dość prosty język od razu mi się spodobał :) Poza tym czytam "Tales from Shadowhunter Academy". Właściwie więcej angielskiego nauczyłam się z Internetu i muzyki, bo przed liceum miałam w szkole beznadziejny angielski :c
    Mnie "Dżuma" w ogóle się nie podobała. Nawet nie doczytałam do końca.
    Okładka naprawdę piękna ;) Zdjęcia kosmosu są zawsze cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z Cassandra bo również należy do jednych z moich ulubionych autorów, choć nie ukrywam ze trylogia DM i Miasto kości złamaly mi niejednokrotnie serce!!!
    Ja nie zastanawiałam się długo nad założeniem bloga, bo stwierdziłam, że skoro i tak tyle czytam i najczęściej po skończeniu książki targaja mną emocje, to podzielę się nimi z innymi ksiazkoholikami I moze uda mi się kogoś zachęcić do danej pozycji :-)
    Buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Jace w normalnym świecie? Ja tam bym wolała Peetę, ale gusta różne są ^^
    Również nienawidzę, jak w ekranizacji coś zmieniają, np. w "Więźniu labiryntu" zmienili całą końcówkę, za co ich po prostu nie znoszę :/
    Fandom Nocnych Łowców to Shadowhunters, po prostu ;) Przynajmniej tak mi się wydaje.
    "Igrzyska..."! Znowu ktoś o nich wspomina :P
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie też "Igrzyska śmierci" przekonały do czytania ^^ (w sumie to była pierwsza książka nie-lektura jaką przeczytałam :D no i od tego się zaczęło)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Strasznie nie lubię jak zmieniają coś w ekranizacji. Dzieje się tak bardzo często więc zazwyczaj ich nie oglądam. Ale ostatnio byłam na "papierowych miastach" i zmienili całą końcówkę.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. "Chłopak nikt"... Faktycznie ciekawy tytuł :D

    http://czytanienaszymzyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej :)
    Nominowałam Was do LBA
    http://life-ishappiness.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award-4.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam się z Layken co do punktu 10 ;) Mam zaś odmiennie niż Shadow, gdyż zwykle wolę tych złych bohaterów!
    Zgadzam się w kwestii ekranizacji. Nienawidzę, gdy tak bardzo zmieniają wydarzenia, ostatnio (właściwie to wczoraj) byłam na "Papierowych Miastach" i cały czas wyłapywałam to czego nie było w książce, szczególnie nie podobało mi się jak zrobili końcówkę, lepsza była ta książkowa.
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie również w ekranizacjach denerwuje to, że czasami reżyserzy dodają do nich jakieś swoje wątki, o których nigdy nie było mowy w książce. Czasami nawet takie małe zmiany mogą zwyczajnie zepsuć film.
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń