niedziela, 6 września 2015

Liebster Blog Award #5 #6

To już piąta nominacja! Tym razem od Ani z bloga Ania Bloguje! Serdecznie dziękujemy za wszystkie nominacje i odwiedzanie naszego bloga :)))

1.Czy zdarzyło Ci się czytać te same książki po kilka razy?
Jest wiele książek, do których chciałabym wrócić, lecz nie ciągnie mnie na razie do tego z dwóch powodów. Po pierwsze - dlatego, że nie lubię czytać/oglądać czegoś co dokładnie pamiętam jak będzie przebiegać, a drugi powód to taki, gdyż mam mnóstwo nowych książek, z którymi bardzo chciałabym się zapoznać i są one na liście moich priorytetów.

2.Czy oglądasz seriale typu Szpital, Szkoła, itp.? Co o nich sądzisz?
Sama z siebie nie oglądam, chyba że strasznie mi się nudzi, a nie ma nic w tv. Sądzę, że one zwyczajnie ogłupiają ludzi i można by w zamian za nie emitować jakieś bardziej wartościowe programy, które rzeczywiście wniosły by coś w życie, a nie przekazały tyle, że Jan Kowalski zdradził żonę z jej przyjaciółką.

3.Czy zdarzyło Ci się czytać kilka książek naraz?
Jeżeli liczy się, że nie mogę przetrawić początku jednej książki i ciągle od nowa zaczynam, ale wciąż ją odkładam i zaczynam kolejną to tak. :3

4.Wolisz kawę czy herbatę?
Zależy od sytuacji, ale chyba wolę herbatę, a szczególnie gruszkową mmm <3

5.Czy oglądasz booktuberów?
Od czasu do czasu, ale raczej na bieżąco nie.
6.Wolisz być Nocnym Łowcą czy Podziemnym?
Zdecydowanie Nocnym Łowcą! :D
7.Jakie fantastyczne stworzenie (gryf, smok, feniks, itp.) chciałabyś mieć?
Hmm.. jakoś nic nie przychodzi mi do głowy więc wybiorę po prostu smoka, ponieważ chroniłby mnie przed niechcianymi osobnikami. :D

8.Co najbardziej Cię irytuje?
Jeżeli chodzi o książki to moment, kiedy w książce zaczyna się coś dziać, a ja akurat muszę iść zrobić coś, co zmusza mnie do jej odłożenia. ;-;

9.Najgorsza ekranizacja książki?
Pierwsza jaka przyszła mi na myśl to "Więzień Labiryntu". Gdybym wcześniej nie czytała książki, na pewno ta ekranizacja by mi się spodobała, ale w wypadku, gdy najpierw zapoznałam się z wersją książkową "Więźnia Labiryntu", widziałam tylko to jak oba dzieła bardzo się od siebie różnią.

10.Jak ustawiasz książki na półce?
W sumie to nie mam żadnego ustalonego schematu poza tym, że każdy tom danej serii/trylogii stoi obok siebie chronologicznie, ustawiam je jak leci.

11.Najbardziej wyczekiwana premiera filmowa?
Jeśli chodzi o filmy to nie oglądam zbyt wiele, ale jak mam wybrać to chyba "Szybcy i wściekli 8", ponieważ ostatnio obejrzałam wszystkie części, a jak liczą się też seriale to "Pamiętniki wampirów" sezon 7 oraz "The walking dead" sezon 6. 

Shadow

I szósta nominacja od bloga Książkomania! :>
1. Zdarza Ci się wybierać książki "po okładce"? Czy z tego powodu sparzyłeś/aś się, czy jesteś zawsze zadowolony/a?
O tak. Kilka razy zdałam się na przepiękną okładkę i niestety w paru przypadkach się na tym zawiodłam. Takie najgorsze rozczarowanie to Upadli Lauren Kate. Okładka jest cudowna, opis okładkowy też mnie zachęcił, a treść... masakra, że tak to ujmę.

2. Na co przeważnie zwracasz uwagę wybierając książkę? (recenzje innych czytelników, liczba stron, tytuł, autor, opis, okładka, itp.)
Oczywiście znaczący wpływ na wybór książki ma opis. Czasem też okładka, no i też recenzje, bo tak naprawdę od blogerów dowiaduję się o dużej ilości książek.
3. W jakim rodzaju literatury czujesz się jak "ryba w wodzie", a którego rodzaju nie trawisz za dobrze?
Uwielbiam książki sci-fi. Głównie o kosmitach :>  Czytam też masę Young Adult. Tak naprawdę nie potrafię powiedzieć, którego gatunku nie trawię, bo rzadko wybiegam poza moją ulubioną tematykę. Mówiąc krótko - nie chcę marnować czasu na coś, co mi nie pasuje i co może mnie po prostu nudzić.

4. Czy według ciebie książka to dobry prezent?
Zależy dla kogo. Dla książkoholika? Owszem, lecz dla osób, które nie lubią czytać, książka nie będzie dobrym prezentem. Po co dawać komuś coś, co go nie interesuje?

5. Który aktor wcieliłby się najlepiej w postać Twojego ulubionego bohatera książkowego?
Bohater, którego tu wybrałam może nie jest moim ulubionym, ale za to wiem jaki aktor pasowałby do niego idealnie. Tym bohaterem jest Chłopak Nikt z książki Allena Zadoffa, a wcieliłby się w niego Sylvester Stalone za swoich najlepszych czasów :D
6. Wierność gatunkowi czy wierność autorowi?
Gatunkowi. Autor może pisać książki w różnych gatunkach, które wcale nie muszą mi się podobać, choć pisarz może być genialny. Podam taki przykład - J.K. Rowling jest jedną z moich ulubionych pisarek, a Harry Potter - serii; zabrałam się za inną książkę Rowling z innego gatunku, a ta kompletnie mi się nie spodobała (nawet jej nie dokończyłam).
7. Gdy słyszysz słowo "książka" - pierwsza myśl jaka Ci przychodzi do głowy to?
 Po prostu książka :D
8. Książka, którą przeczytałeś/aś i uważasz, że należy ją omijać szerokim łukiem.
Upadli Lauren Kate, o których już wspomniałam. Naprawdę nie polecam.
9. Zdarzyło Ci się zaglądać na koniec książki, żeby poznać wcześniej zakończenie?
 O tak. Nawet ostatnio. I w ten sposób zaspojlerowałam sobie fakt, iż pewna osoba jednak żyje...
10. Co przeszkadza Ci w czytaniu książek?
Kiedyś był to za głośny telewizor, muzyka lub po prostu głośna rozmowa. Teraz jestem w stanie czytać i przy telewizorze, i przy muzyce (nawet disco polo), i przy owych rozmowach. Nie wiem dlaczego, ale z biegiem czasu coraz łatwiej mi się skupiać na czytaniu w wielu różnych sytuacjach.
11. 3 książki, które masz na swojej liście "must have".
Szklany tron Sary J. Mass, który jest na samym szczycie tej listy! Na równi z nim jest Opposition Jennifer L. Armentrout, które wyjdzie w Polsce 28 października, i The Last Star Ricka Yancey'a, które chyba nawet nie miało swojej premiery za granicą, o ile mi wiadomo.
 Layken

10 komentarzy:

  1. Ciekawe odpowiedzi :)
    Uważam, że książka jest dobrym prezentem, ale tylko dla osób czytających - bo w większości przypadków powieść uważana jest za prezent "nie masz co dać, daj książkę". Poza tym ja, gdy nie czytałam, nie byłam zbytnio zadowolona z prezentu w postaci książki :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro ludzie seriale typu "Szpital" oglądają, czemu mają tego nie produkować? To jest bardzo złe, ale np. sama się przyłapuje, że gdy włączam TV [do jedzenia, albo jak czekam aż coś mi się ugotuje, upiecze] to wybieram tego typu serial - bo wiem, o co chodzi przynajmniej. A czasem można się pośmiać z debilizmu autora XD
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Również chciałabym bardzo bardzo mocno przeczytać "Szklany tron"!
    Natomiast nie czytałam jeszcze "Więźnia Labiryntu", ale pokochałam ekranizację, więc chyba czas przeczytać całą trylogię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też czasami oglądam seriale typu Szkoła, ale jak np. jem obiad albo się strasznie nudzę. Nie mam tak że muszę obejrzeć każdy odcinek :)
    A "Upadła" strasznie mnie zaciekawiła swoim opisem. No ale w takim wypadku raczej nie przeczytam.

    Pozdrawiam
    Blog książkoholiczki

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również czekam na siódmy sezon Pamiętników Wampirów i już z niecierpliwością odliczam dni!
    Co do wyboru książek po okładkach, to niestety też kilka razy się na tym sparzyłam ;)
    http://alejaczytelnika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajne odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
    http://miedzy--stronami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie się podzieliłyście, że jedna robi jedno LBA a druga drugie. Jak prowadziłam mojego wcześniejszego bloga z przyjaciółką nic nam nie wychodziło i nie byłyśmy tak zgrane.
    Buziaki!
    http://filigranoowa.blogspot.com/2015/09/rozwin-skrzyda-i-lec.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajne pytania i odpowiedzi! Podziwiam, że jesteście tak zgrane :D
    find-the-soul.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również strasznie się zawiodłam czytając "Upadłych". Okładka mnie skusiła, opis był niczego sobie, a tu w środku takie coś! :( Pozdrawiam ;)
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  10. Pysznie się bawię oglądając te paradokumenty! Rozrywka w czystej postaci :)

    OdpowiedzUsuń