środa, 14 października 2015

Literacka wycieczka po Polsce TAG

Do tego tagu nominowała nas autorka bloga Medycy nie gęsi, książki też czytają!  Dzięki za otagowanie, bo ten tag jest naprawdę fantastyczny! :>

Sopot, Gdańsk, Gdynia - Trójmiasto czyli ulubiona Trylogia
Mimo że czytałam już dużo dobrych trylogii, to na zawsze tą jedyną pozostaną Igrzyska Śmierci. Spod pióra Suzanne Collins wyszło coś naprawdę niesamowitego. Coś co od razu wkradło się do mojego serca. 

Toruń czyli ukochana książka
Ach Toruń! Moje miasto, co prawda ukochane, ale książka? Czytałam naprawdę ogrom przecudownych książek i to jest strasznie trudny wybór. Potraktuję, więc to pytanie jak Medyk i wybiorę książkę, którą wszystkim polecam. Szklany tron powinien przeczytać naprawdę każdy miłośnik fantastyki i nie tylko, bo jest genialny.

Warszawa czyli książka, z której pochodzi Twoja ulubiona para literacka lub ulubiony wątek miłosny 
Wybór równie trudny  jak w poprzednim pytaniu, ale wybiorę Jace'a i Clary z Darów Anioła. Z walącym sercem śledziłam losy tej dwójki przez całe sześć części i przyprawiało mnie to nieraz o naprawdę skrajne emocje.

Gniezno czyli pierwsza książka w Twojej biblioteczce
Wydaje mi się, że była Ukryta P.C Cast i Kristin Cast, czyli bodajże dziesiąty tom Domu Nocy.

Poznań czyli książka, która zapoczątkowała Twoją czytelniczą pasję
Igrzyska śmierci. Wspomniałam wyżej, że mam do nich wielki sentyment, a to właśnie dlatego, że dzięki nim w ogóle czytam. Pamiętam dokładnie jak to było a były to wakacje. Następnego dnia miałam jechać nad morze, a że podróż miała być długa, stwierdziłam, że może wypożyczę sobie z biblioteki Igrzyska śmierci, bo pokochałam film. Zakochałam się wtedy i w Igrzyskach i w czytaniu.

Wrocław czyli książka, za którą oddałbyś wiele by móc ją przeczytać jeszcze raz - po raz pierwszy
Wszystkie części Harry'ego  Pottera, ale to zanim powstały filmy i zanim wiedziałam o HArrym cokolwiek, nawet to, że jest czarodziejem.

Częstochowa czyli książka, którą każdy powinien przeczytać
Tutaj mój wybór również pada na Harry'ego. Ja kocham ten świat i myślę, że każdy kto kocha czytać, pokochałby go równie mocno, gdyby spróbował.

Kraków czyli gdzie najczęściej kupujesz książki
Jak się tak zastanowię to chyba w Empiku, ale tam jest niestety drogo, a promocje niezwykle rzadkie i jak już to niezbyt korzystne. Jednak jestem z natury niecierpliwa, więc gdy zobaczę gdzieś jakąś książkę i strasznie się na nią nakręcę, to nie obchodzą mnie wtedy ceny. Dopiero potem myślę sobie "Ej! mogłaś przecież rzejrzeć się gdzieś za tańszym egzemplarzem!" Tak, cierpliwość nie jest moją mocną stroną.

Zakopane czyli książka, której akcja rozgrywa się w miejscu z niesamowitym klimatem
Po raz trzeci - Harry Potter.

Dom czyli książka, do której jeszcze nie raz wrócisz
Tutaj nie dam rady wymienić tylko jednej, bo uwielbiam wracać do książek, które kocham, a są to:  Harry Potter, Igrzyska Śmierci, Dary Anioła, Seria Lux.

Do wykonania tagu nominuję blogi:
Layken

16 komentarzy:

  1. "Igrzyska śmierci" to też moja ulubiona trylogia ever. Kocham ją, świat, bohaterów, Peetę, wszystko! Chociaż na początku nie byłam do niej przekonana, to teraz po prostu przepadłam i na samą wzmiankę o niedługiej ekranizacji trzeciej części zaczynam piszczeć z radości <3
    Świetne odpowiedzi ^*^

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że jesteś fanką Harrego Pottera ;) Zaciekawiła mnie książka Szklany Tron, sądząc po dobrych recenzjach, na pewno jest warta przeczytania.
    Pozdrawiam,
    wiktoria-zrecenzuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny TAG i jeszcze lepsze odpowiedzi kochana ♥
    Igrzysk nie czytałam jeszcze... wiem wstyd wstyd trzeba nadrobić
    Szklany tron chodzi za mną od premiery i jestem pewna, ze mi się spodoba bo to są jednak moje klimaty a Dary Anioła i serię Lux kocham całym serduszkiem ♥♥
    Achhhh... Jace i Deamon xD
    świetny blog ♥
    http://ksiazkiponadniebo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ooooo strasznie dziękuję za nominacje :*
    Też najchętniej przeczytalabym od nowa HP i myślę że docenilabym te ksiazki jeszcze bardziej niż wtedy gdy miałam 10 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę że dużo osób robi te tagi:-D
    Oczywiście obserwuję:-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny post ,świetny tag i cudownie wykonany! <3
    Gratuluję takiego wykonania i super odp na pytania :)
    Pozdrawiam Black Hole

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj tak... Harry zdecydowanie jest książką, którą chciałabym przeczytać jeszcze raz po raz pierwszy :D ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy jest ten tag, chociaż ja tam ukochaną książkę bym przyporządkowała do Krakowa, mojego kochanego. <3
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej, tyle razy wymieniony Harry <3 Aż łezka się w oku kręci - też chciałabym jeszcze raz przeczytać HP po raz pierwszy. I jeszcze raz. I jeszcze raz. I jeszcze...

    OdpowiedzUsuń
  10. Widzę, że Harry zdominował cały tag. A ja nie czytałam ;P Świetne odpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie :D

    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja również bardzo chciałabym przeczytać Harry'ego jeszcze raz od nowa i móc ponownie przeżywać to wszystko ;)
    Aleja Czytelnika

    OdpowiedzUsuń
  12. Tej jesieni mam zamiar zabrać się za Harrego od początku, nie czytałam jeszcze tej serii mimo, że znam historię z filmów. Bardzo żałuję, że nie czytałam książek najpierw, ale trudno:(
    Bardzo chętnie wróciłabym do Darów, tak od początku, bo znam historię, ale pewnych wątków nie pamiętam. Bardzo dziękuję za nominację, pozdrawiam! :*
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ciekawy TAG
    Pierwszy raz się z nim spotkałam ^^

    Pozdrawiam i zachęcam do wzięcia udziału w konkursie o "Aplikację" :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. "Igrzyska Śmierci" to trylogia od której zaczęła się moja "dorosła" przygoda z czytaniem. Czytam od zawsze, jednak dopiero dzięki tym książkom czytanie tak na prawdę pokochałam.
    Pozdrawiam, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  15. O, jak fajnie wejść na przypadkowego bloga i zobaczyć swój TAG :D
    Widzę, że Harry Potter króluje, ale wcale się nie dziwię, bo te książki są magiczne same w sobie i ja również je uwielbiam :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń