niedziela, 28 lutego 2016

PRZEDPREMIEROWO - Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender - Leslye Walton

tytuł oryginału: The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender
wydawnictwo: Sine Qua Non 
ilość stron: 304
polska premiera: 2 marca 2016

Ava Lavender urodziła się ze skrzydłami. Samo jej istnienie wydaje się być osobliwyn i cudownym przypadkiem. Nikt nie ma pojęcia dlaczego. Dziewczyna starając się poznać prawdę, analizowała losy pokoleń swojej rodziny, przy okazji i nam uchylając krok po kroku tajemnice minionych lat. Jedni uważali ją za anioła, drudzy sądzili, że jest czymś na podobę ptaka, a jeszcze inni widzieli w niej zwykłą dziewczynę. A kim tak naprawdę była Ava? I do czego doprowadziła jej dziwna przypadłość?

Osobliwie cudowna. Te dwa słowa nie bez przyczyny znalazły się w tytule, ponieważ moim zdaniem idealnie opisują historię, którą spisała Ava Lavender. Dzieje jej rodziny, z których składa się cała książka były niezwykle absorbujące i od samego początku poczułam się nimi oczarowana. I może nie zawsze były piękne i idealne, ale były prawdziwe. Wyzierała z nich autentyczność. Pani Walton opisując poszczególne wydarzenia sprawiła, że poczułam klimat tamtych lat i panujące wówczas przekonania, zasady czy przesądy. Rodzina Avy nie miała w życiu łatwo, ale ich historia pokazuje, że mimo kłód jakie rzuca los pod nogi, jesteśmy w stanie na końcu odnaleźć szczęście.

Jednakże najlepsze, co w tej książce jest, to wprost nieziemski pomysł i jego perfekcyjne wykonanie. Leslye Walton zrobiła coś po prostu odbierającego mowę, bo dosłownie wszystko, co w swojej powieści zawarła miało jakieś znaczenie, nie znalazło się tam bez powodu. Powiodła mnie szlakiem od XX wiecznej Francji do Ameryki, gdzie dokończyła swego dzieła. Jej niezwykłe umiejętności pozwoliły płynnie przechodzić z wątku w wątek, co sprawiło, że wprost przepłynęłam przez tę powieść, a subtelnie wprowadzone elementy fantastyczne tylko dodały całej historii wyjątkowości.

Na przepięknie stworzonym tle, pani Walton wymalowała osobliwych i cudownych bohaterów, którzy dopełnili całości. Każdy z nich był inny oraz wyjątkowy. Podąrzał sobie tylko znanymi ścieżkami, przyjmując konsekwencje, które ze sobą niosły, a przy tym nie tracił swojej unikalności. Autorka każdą swoją postać obdarowała inną cechą, która wyróżniała ją na tle pozostałych towarzyszy. Byli ci źli, i ci dobrzy, ale nie ulega wątpliwości, że wykreowani zostali z przemyśleniem, bez pochopnych decyzji, które mogłyby zaszkodzić ich końcowemu wizerunkowi.

Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender to nietypowa powieść, ukazująca różne twarze miłości. Coś takiego czytałam po raz pierwszy i już teraz mogę powiedzieć, że z chęcią przeczytam kolejne twory Leslye Walton, bo tą książką dosłownie mnie oczarowała. Znalazłam tam chwile i te słodkie, przyprawiające mnie o uśmiech i te budzące grozę, przyprawiające o szybsze bicie serca. Całość była pełna niespodzianek i tajemnic, które potrafiły wywrócić wykreowany świat do góry nogami.

I tym, którzy w jakiś sposób czują się zaintrygowani tą książką i zastanawiają się nad jej przeczytaniem, mogę szczerze powiedzieć, że nie ma się nad czym zastanawiać, ponieważ książka Leslye Walton jest wyjątkowa w każdym tego słowa znaczeniu i aby się o tym przekonać, trzeba ją tylko poznać.

Za egzemplarz do recenzji serdecznie dziękuję Wydawnictwu Sine Qua Non.
Layken

23 komentarze:

  1. Mam już tę książkę i nie mogę się doczekać aż zacznę ją czytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowałaś mnie tą recenzją. Zapisuję ten tytuł i mam nadzieję, że szybko zapoznam się z tą lekturą c;

    http://asgardianbookholic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak będę miała możliwość to z chęcią zapoznam się z tą książką. Zapowiada się fantastycznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kończę ją i uważam, ze jest przecudowna. Polecam serdecznie :)
    Pozdrawiam,
    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, jejku, jejku! Mam ogromną ochotę na tę książkę! Ta fabuła, ta okładka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Obecnie nie jestem zainteresowana tą książką, ale może kiedyś:)
    http://www.lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurcze... no nie wiem... gdy czytam opis książki czuję, że ona nie jest mi pisana tzn. to nie mój gust... ale z drugiej strony zawsze gdy ktoś tak książkę zachwala musi być ona świetna JEEJKUUU co ja mam zrobić i dlaczego te książki muszą być takie trudne???
    Pozdrawiam i zapraszam
    http://otaczyta.blogspot.com/2016/02/one-direction-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do spróbowania tej powieści, ponieważ opis nie oddaje w pełni tego, co jest wewnątrz tej książki. Aby to wszystko poczuć trzeba na własnej skórze spróbować:>>
      Również pozdrawiam

      Usuń
  8. Zapowiada się naprawdę cudowna książka <3
    Przez długi czas sądziłam, że będzie nudna i pozbawiona polotu, ale sądzę, że się nie zawiodę ;)
    Premiera już niedługo, więc mam nadzieję, że uda mi się upolować tę powieść.

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie ma innej opcji, jak wziąć i przeczytać <3
    Super recenzja!
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo się reklamuje tą książkę i myślę, że nie bez powodu. Już zanim została wydana słyszałam o niej mnóstwo dobrego, więc chyba spróbuję :)
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Niezmiernie mnie cieszy, że powieść ta zbiera tak pozytywne recenzje, bo muszę przyznać, że mam wysokie oczekiwania. Bardzo podoba mi się to, że jej fabuła jest oryginalna, nietuzinkowa, i że wątek fantastyczny jest subtelny. Napisać, że ta książka mnie kusi, to olbrzymie niedopowiedzenie ;) Muszę ją przeczytać jak najszybciej!!!
    Pozdrawiam.
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że Ava i jej historia jest w stanie sprostać największym oczekiwaniom! Mam nadzieję, że jak najszybciej trafi w Twoje ręce, abyś mogła to sprawdzić :)))
      Również pozdrawiam

      Usuń
  12. Wystarczyła mi wzmianka, że Ava urodziła się za skrzydłami i ogólnie to poszukiwanie przyczyny i jej tożsamości i wiem, że to książka dla mnie! A jeszcze bardziej czuję się pewna,j jak ty piszesz, że jesteś zachwycona (wiem powtarzam to za każdym razem, ale koooocham mocno nasz podobny gust literacki :D)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takich chwilach nasze podobne gusty jak najbardziej się przydają! :D Mam nadzieję, że jak najszybciej będziesz mogła poznać tę niesamowitą historię!!

      Usuń
  13. Ostatnio bardzo głośno o tej książce. Motywuje mnie to oczywiście do jej przeczytania! Myślę, że mi się spodoba i będzie się czytało bardzo przyjemnie!
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie <3

    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. O! Wydaje mi się wręcz idealną dla mnie pozycją! :D
    Bardzo mnie zachęciłaś do przeczytania!

    Pozdrawiam,
    http://zamknietawslowach.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem w połowie lektury, więc już niebawem podzielę się swoją opinią :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa jestem tej pozycji, bo pojawia się dużo recenzji. Choć Ty tu zachwalasz ten tytuł, to na poprzednim blogu dziewczyna nie była zachwycona tą książką. Mimo to zamierzam przeczytać. Poza tym ta boska okładka...! ♥
    Pozdrawiam, shelf-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Już sama okładka sprawia, że pragnę mieć tę książkę w swojej biblioteczce. Nie wiesz boże czy jest dostępna w twardej oprawie, bo takie cudeńko w miękkiej tylko by się zmarnowało ;) Fabuła też jest bardzo bardzo bardzo ciekawa i myślę, że z chęcią przeczytam tę książkę ;)
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  18. Kolejna recenzja dzisiejszego dnia i to tak pozytywnie wypowiadająca się na temat książki. Zdecydowanie muszę ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Okładka jest bardzo intrygująca! ^_^ Opis też mnie zachęca. A teraz i twoja recenzja :D Jeśli książka wpadnie w moje ręce, z miłą chęcią przeczytam ^_^

    OdpowiedzUsuń
  20. Chyba juz 1000 recenzja, po ktorej mam ochotę sięgnąć po te książkę. Dobrze ze Avy juz w drodze :(

    OdpowiedzUsuń