poniedziałek, 22 lutego 2016

PRZEDPREMIEROWO - W ramionach gwiazd - Amie Kaufman i Meagan Spooner


tytuł oryginału: These Broken Stars
wydawnictwo: Otwarte
ilość stron: 488
polska premiera: 2 marca 2016
cykl: Starbound (tom1)
 "Przez moment obraz nieruchomieje: nasz świat, nasze życie, zredukowane do garści rozbitych gwiazd rozsypanych w niezbadanej przestrzeni." 
Wyobraź sobie siebie na ogromnym i niezniszczalnym statku kosmicznym, który oprócz Ciebie ma na pokładzie jeszcze pięć tysięcy pasażerów. Niezwykła wizja, prawda? Wyobraź sobie, że przechadzasz się jego długimi korytarzami, podziwiając przez wielkie okna cudowną kosmiczną przestrzeń. Widoki godne zapamiętania, czyż nie? A co, jeśli w tym momencie statkiem zaczęłyby targać niepokojące wstrząsy? Co, jeśli z głośników popłynąłby głos nakazujący natychmiastową ewakuację? Panika owładnęłaby tłum, a Ty napędzany adrenaliną szukałbyś drogi do kapsuły ratunkowej. Przetrwałabyś?

Lilac LaRoux i Tarver Merendsen przetrwali katastrofę Ikara i w kapsule ratunkowej wylądowali na najbliższej planecie. Nie wiedzieli nic. Czy przeżył ktoś jeszcze. Czy ktoś im pomoże. Co to za miejsce. Czy przetrwają. Byli zdani tylko i wyłącznie na siebie. W poszukiwaniu ratunku udają się w głąb planety, ale to, co tam napotkają przekroczy ich dotychczasowe pojęcie o tym co dobre, i co złe. Odkryją nową stronę cierpienia, a przy tym będą musieli uważać, aby nie zatracić siebie nawzajem..

Pomysł na fabułę jest wprost obłędny. Uwielbiam historie osadzone w przestrzeni kosmicznej, a autorki akurat tej doskonale wiedziały co robią, umieszczając bieg wydarzeń akurat tam. Wszystko było idealnie przemyślane. Nie doszukałam się niczego wyrwanego z kontekstu, co utrudniałoby odbiór całości. Panie Kaufman i Spooner stworzyły historię bogatą w szczegóły, które składając się w jedno stworzyły obraz dzikiej i pierwotnej planety, która nadała książce niezwykle tajemniczego i niepokojącego klimatu.

Niezwykle wyraźny jest w tej książce brak schematów. Autorki poszły w totalną oryginalność. Już na początku zrozumiałam, że po biegu zdarzeń nie można się niczego spodziewać. Akcja była nieprzewidywalna i wyjątkowo wciągająca. Niezwykle zauroczyła mnie skrupulatność z jaką zostały poprowadzone wszystkie wątki. Autorki z początku dały mi tylko namiastkę tajemnicy, a potem coraz bardziej drażniły mnie rzucanymi ostrożnie faktami, by na koniec dać mi eksplozję najprawdziwszych emocji, które nie zniknęły z przeczytaniem ostatniego słowa. Byłam i nadal jestem pod ogromnym wrażeniem.

Wędrując przez obcą planetę z Lilac i Tarverem zrozumiałam, że lepszych towarzyszy do tej wędrówki nie mogłabym sobie wymarzyć. Panna z wyżyn społecznych i chłopak z nie wysoko postawionego domu. Brzmi banalnie? Otóż wcale takie nie było. Oboje zachwycili mnie swoją nieustępliwością, troską i wzajemnym wsparciem. Ich poświęcenie w krytycznych chwilach przyprawiało mnie o wzruszenie, a początkowe przekomarzanki wywoływały na mojej twarzy uśmiech. Z przyjemnością obserwowałam subtelnie rozwijającą się między nimi relację, która stopniowo i powoli przeradzała się w coś więcej, co finalnie spowodowało ogromną zmianę zarówno w Tarverze, jak i w Lilac.

Po lekturze W ramionach gwiazd wiem, że nigdy wcześniej nie czytałam takiej książki. Wszystko, poczynając od pomysłu, a kończąc na idealnym wykonaniu, dało mi niezapomniane kilka godzin pełnych wzruszeń, zaskoczeń i przejęcia. Te niecałe pięćset stron okazało się tak naprawdę bardzo krótkie, bo ja po prostu przepłynęłam przez nie wszystkie niezwykle szybko, gnana wiatrem, który dmuchały mi w żagle Amie Kaufman i Meagen Spooner pisząc tę powieść. Ta historia jest dla mnie idealna w każdym calu i długo jej nie zapomnę.

Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję Wydawnictwu Otwarte! 
Layken

27 komentarzy:

  1. Jejku! Muszę koniecznie zdobyć tę książkę <3
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam te książkę całą sobą *-*
    Jest niesamowita! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszyscy zachwalają tę książkę. Mam pytanie dlaczego ja jej jeszcze nie przeczytałam. :( Nadrobię mam nadzieje że w tym albo następnym miesiącu :) Coś musi mieć ta książka, że jest taka niesamowita :D Mam nadzieję że się dowiem.
    Pozdrawiam cieplutko
    http://wiktoriaczytarazemzwami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ma coś w sobie! :> Mam nadzieję, że szybko uda Ci się ją przeczytać :)

      Usuń
  4. Mnie jakoś do niej nie ciągnie:/ Może kiedyś zmienię zdanie.
    Gratuluję współpracy:)
    http://www.lekturia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mnie do niej ciągnie! Słyszałam tyle pozytywnych recenzji i za granicą, i w naszym kraju, że aż nie mogę się doczekać, jakie emocje wywoła we mnie ;-)
    Pozdrawiam, u mnie recenzja "Każdego dnia" :-*

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolejna pozytywna recenzja tej książki, którą widzę. Bardzo lubię sci-fi, a jeszcze wy polecacie, więc na pewno sięgnę <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Ta książka jest rewelacyjna! Jestem w trakcie czytania i po prostu ze strony na stronę zakochuję się coraz bardziej <3

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta książka ma świetną okładkę! Aż trudno oderwać od niej wzrok. Zdecydowanie książka do przeczytania :) wydaje się być świetna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, okładka jest naprawdę przecudowna, a treść dotrzymuje jej tempa :>>

      Usuń
  9. Czekam na tę książkę od bardzo dawna! Cieszę się, że niedługo pojawi się premiera! Staram się omijać recenzje ponieważ chcę sama ją ocenić a nie sugerować się czyjąś opinią.
    Buziaki!
    www.filigranoowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Patrzę na okładkę i myślę "chyba grafik miał zamknięte oczy, gdy ją tworzył, jak można tak zniechęcić czytelnika do sięgnięcia po lekturę". Czytam recenzję i myślę "O MÓJ BOŻE, pomysł jest fenomenalny!". Nie oceniaj książki po okładce, hmm? Muszę przekonać się jeszcze na własnej skórze, co tam między kartkami piszczy!



    Pozdrowienia z Po drugiej stronie książki od Książniczki

    OdpowiedzUsuń
  11. Jestem w trakcie czytaniu i mam nadzieję, że zachwyci mnie równie mocno, jak ciebie ♥ Jak na razie jestem zadowolona i liczę, że będzie tylko lepiej :D To kosmiczny Tytanic, przynajmniej tak na razie mi się kojarzy ^^
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że jak najbardziej do przeczytania, tym bardziej, ze do tej pory chyba nie miałam styczności z przestrzenią kosmiczną w ksiażce. Ale, ale! Na początku "Marsjanin", bo sobie nie wybaczę ;) Chociaż inna tematyka, to jednak... wyrzuty sumienia bym miała :)
    Pozdrawiam
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czuję się najlepiej w tematyce rodem z kosmosu więc raczej odpuszczę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobra historia, ja jestem nią zauroczona :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka jest okropna... ale z tego co piszesz, to wnętrze jest świetne. Przyznam, że kosmicznych książek jeszcze nie czytałam. Muszę ją koniecznie zdobyć!
    ściskam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnętrze jest naprawdę genialne i bardzo dobre do rozpoczęcia przygody z kosmicznymi historiami :>

      Usuń
  16. Już nie mogę się doczekać premiery tej książki, bo koniecznie muszę ją mieć. Ciągle spotykam się z samymi pozytywnymi recenzjami ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Faktycznie pomysł jest bardzo oryginalny! Nigdy wcześniej się z takim nie spotkałam. A skoro bohaterowie są ciekawi i dobrze spędziłaś z nimi czas, to tym bardziej mam ochotę ją przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ogrinalny pomsył :D
    Co powiesz na obs za obs ?- zacznij a ja się zrewanżuje
    Zapraszam również na konkurs w którym można wygrać mnóstwo perełek !

    magicworldprincesscarmen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja z kolei nie znoszę historii osadzonych w przestrzeni kosmicznej, nie trawię nawet książek fantasy zahaczających o tematykę sf aczkolwiek tak ciekawie opisałaś tę pozycję, że mam ochotę zabrać się za czytanie. Po za tym lubię w książkach barwne postaci i ciekawe intrygi, więc to może być coś dla mnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zachęcam do sięgnięcia, bo być może akurat W ramionach gwiazd spodoba Ci się :)

      Usuń
  20. Mam wielką ochotę rzucić wszystko i pobiec do księgarni po tę książkę. Z chęcią ją przeczytam!
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszyscy tak bardzo chwalą i ja też chcę przeczytac!! Również uważam, że osadzenie akcji w kosmosie to świetny pomysł i ogólnie pomysł przypadł mi do gustu ^_^

    OdpowiedzUsuń