poniedziałek, 7 marca 2016

Harry Potter i kamień filozoficzny - J. K. Rowling [wydanie ilustrowane]

tytuł oryginału: Harry Potter and the Philosopher's Stone
wydawnictwo: Media Rodzina
ilość stron: 256
polska premiera: 6 października 2015
cykl: Harry Potter (wydanie ilustrowane) (tom1)

Znacie Harry'ego Pottera, prawda? Chłopca, który przeżył. Chłopca, który z dnia na dzień dowiedział się, że jest czarodziejem. Chłopca, który z wielką radością rozpoczął naukę  w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart. I wreszcie chłopca, który od niemowlęcia, był kimś, kto stanowił zagrożenie dla pewnego czarnoksiężnika, który nie zamierza spocząć, póki nie powróci i ostatecznie nie rozliczy się z przeszłością. Harry'ego czeka wielkie wyzwanie, ale wraz z przyjaciółmi jest w stanie rozwiązać każdą zagadkę i wyjść z każdej opresji.

Znam mnóstwo osób oczarowanych serią o Harrym Potterze, a  ja do nich należę. Kiedy więc dowiedziałam się, że historia ta zostanie wydana na nowo, okraszona wspaniałymi ilustracjami, nie posiadałam się ze szczęścia! Teraz, gdy jeszcze jeden raz zanurzyłam się w świecie czarodziejów, mając przed oczami przepiękne i przewspaniałe ilustracje Jima Kaya mogę powiedzieć, że jestem absolutnie zachwycona tym, jak jego twórczość idealnie zgrała się z piórem J.K. Rowling! 


Nie mam i nigdy mieć nie będę wątpliwości, co do genialności pióra Rowling, ponieważ każdy aspekt wykreowanego przez nią świata jest absolutnym fenomenem i chyba nikt nie będzie się w tym temacie ze mną spierał. Za każdym razem jestem pod takim samym wrażeniem przygód Harry'ego i wiem, że jeszcze nie jeden raz wybiorę się w podróż do Hogwartu, aby towarzyszyć mu w kolejnych epizodach. Każdy upadek i każde zwycięstwo przeżywam tak samo, a jego niezwykły świat nie raz przyprawia mnie u uśmiech, a  w innym wypadku o łzy. Jest to niesamowita seria i zawsze cieszę się z możliwości powrotu na jej karty.

Ponowna lektura tej książki była kolejnym wspaniałym przeżyciem, które zostało wzbogacone o nowe emocje wywołane przepięknymi, niezwykle klimatycznymi i wyjątkowymi ilustracjami, oddającymi idealnie swoistość świata Harry'ego Pottera.  Przewracając kolejne strony i odkrywając coraz to nowe obrazki, nie mogłam przestać się im przyglądać. Na pierwszy rzut okaz widać, iż zostały stworzone z ogromną skrupulatnością i dbałością o szczegóły. Wyziera z nich wprawna ręka, która wędrując po papierze doskonale wiedziała, co czyni. Jim Kay to niezwykle utalentowany człowiek, który swoją pasję postanowił przerzucić na wyższy poziom dając nam coś wyjątkowego, co z czcią postawimy na swojej półce.


Historia Harry'ego Pottera jest przepełniona emocjami od pierwszej aż do ostatniej strony, a okraszona tak idealnymi ilustracjami daje czytelnikowi dodatkową przyjemność wizualizacją tego niezwykłego świata, który dotychczas mogliśmy oglądać tylko w postaci filmu. Jednakże dla mnie, i myślę, że nie tylko dla mnie, uwidocznienie tego wszystkiego na kartach ukochanej książki jest czymś wprost nie do opisania, czymś o wiele cenniejszym niż wizja reżyserska. Bo dla mnie, jako totalnego mola książkowego, możliwość posiadania kawałka z ukochanego książkowego świata i umieszczenie go na honorowym miejscu w biblioteczce jest urzeczywistnieniem szczęścia.

Za możliwość wyjątkowego powrotu w mury Hogwartu bardzo dziękuję Wydawnictwu Media Rodzina!
Layken

29 komentarzy:

  1. Ja się mogę kłócić co do fenomenu samego świata wykreowanego przez Rowling! Ja! Ja! Fenomenem jest sukces tej książki, nie samo pióro, czy fabuła, a już na pewno nie sama kreacja świata, która w porównaniu do wielkich fantastów pozostawia wieeele do życzenia ;D Rowling jest kreatywna, ale przynajmniej wtedy, gdy pisała Pottera, na fantastyce za bardzo się nie znała i to widać w jej historii.
    Ale nie wątpię, że wydanie jest śliczne <3 Sama bym chętnie je przygarnęła. Ten jednorożec <3
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może to wszystko nie jest idealne, ale ja od pierwszego momentu pokochałam tę historię i świat stworzony przez J.K Rowling i ogólnie jej pomysłowość, dlatego dla mnie jest fenomenem :D

      Usuń
    2. Prosty styl, tematyka oparta na znanych schematach, pustka na rynku, który chciał prostej historii dla dzieci/młodzieży... Więc dużo osób zna i właśnie za fenomen uważa :D A jakbyś poszperała i zapomniała o tym co znane i lubiane pewnie znalazłabyś masę pozycji na tym samy, jak nie lepszym poziomie. Bo często jednak tłum wyznacza nam co uwielbiamy, a co tylko lubimy.

      Usuń
    3. U mnie z książkami jest tak, że jeżeli na samym początku zostanę owładnięta przez dany świat, to czytam i czytam z otwartymi ustami nie biorąc pod uwagę nic, co mogłoby podchodzić pod krytykę, a kiedy już zwolnię i uświadomię sobie, że może jednak warto byłoby zwrócić uwagę na coś innego niż tylko genialność książki, to jest już za późno, bo zostałam całkowicie wchłonięta w daną historię. I tak właśnie było z Harrym :D
      Ale masz rację, część sukcesu może wynikać właśnie z idealnego wstrzelenia się Rowling w czas. Tak właśnie było też ze Zmierzchem, kiedy to ujrzał światło dzienne wówczas, gdy czytelnicy mało co o wampirach czytali... A z moich obserwacji wynika, że Ci, którzy dopiero teraz poznali tę historię nie są nią już tak zachwyceni... Cóż, może i nasze dzieci będą miały tak z uwielbianym przeze mnie Potterem? Zobaczymy :))
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    4. Zastanawiam się, o jakich schematach tu mowa, skoro pierwsza część HP została wydana prawie 20 lat temu. Właśnie teraz mówi się, a przynajmniej ja zauważyłam to w środowisku blogosfery, o tworzeniu powieści na schemacie HP, czyli np. bohater-sierota. Oczywiście jestem świadoma, że takie motywy istniały jeszcze przed HP, ale jeśli miałabym podać przykład na wcześniejszą książkę, nie potrafiłabym tego zrobić (może to przez to, że mało takich książek czytałam?) i chętnie się dowiem, o jakie dokładnie schematy chodzi :D
      Poza tym cała seria jest niesamowicie dopracowana - wszystko ma znaczenie, a to też uważam za wyczyn ze strony autorki, bo powiedzmy sobie szczerze: trudno teraz o konsekwencję w prowadzeniu historii i trudno również doszukiwać się ukrytych znaczeń, choćby imion (nie tylko głównych bohaterów) :)
      A Harry'ego uwielbiam i to wydanie od dawna chcę mieć w swojej biblioteczce, ale na razie jakoś nie po drodze mi z kupnem :')

      Usuń
  2. Kocham Harry'ego Pottera. To od "Kamienia filozoficznego" rozpoczęła się moja przygoda z czytaniem ;)
    Już dawno obiecałam sobie, że kupię to wydanie, bo jest przepiękne! A te obrazki <3
    Chciałam też zapytać, czy tekst jest taki sam, jak w normalnym wydaniu, czy odrobinę zmieniony? Zauważyłaś jakieś braki lub coś podobnego??

    Pozdrawiam :*
    ksiazki-mitchelii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Braków żadnych nie ma (ewentualnie brak słowniczka, który znajduje się na końcu książek z serii HP), a sama książka jest większych rozmiarów niż przeciętna i tekst jest w dwóch słupkach na jednej stronie, ale mimo to czytało mi się bardzo przyjemnie :)
      Również pozdrawiam

      Usuń
  3. Nie czytałam jeszcze HP, ale obiecuję, że szybko to nadrobię.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Achh kocham to wydanie które stoi dumnie na mojej półce <3

    OdpowiedzUsuń
  5. To wydanie jest cudowne, a jako wielka fanka Pottera, która razem z nim dorastała, musiałam je kupić. Nie ma innej opcji. Zastanawia mnie tylko, jak wydawnictwo rozwiąże kwestię grubszych tomów, tak aby dalej były wygodne w czytaniu. A co do recenzji nie mam uwag, dla mnie super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podczas czytania zastanawiałam się właśnie, jak wypadną we względzie praktycznym grubsze tomy, ale cóż, pożyjemy zobaczymy :)
    Bardzo dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja niestety jeszcze nie skończyłam jeszcze całej serii, ale uwielbiam tę historię <3
    Jednak wydanie z obrazkami to raczej nie dla mnie :D
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession

    OdpowiedzUsuń
  8. To wydanie jest przecudne! Już nie mogę się doczekać kolejnych części! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham HP i nie mogę się doczekać kiedy zakupię to wydanie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze Harry'ego Pottera, ale mam nadzieję, że to kiedyś nadrobię. Ale zacznę od pierwszego wydania. Później wezmę się za to ilustrowane. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie miałam okazji zerknąć na to wydanie, ale planuję to zrobić w najbliższej przyszłości. Tęsknię za tymi emocjami <3
    Pozdrawiam cieplutko ♥

    http://sleepwithbook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam HP i marzy mi się wydanie ilustrowane, jednak nie mogę się zabrać do kupna tej książki :) Przeglądałam ją w księgarni i jest prześliczna <3
    Pozdrawiam ;)
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Kamień filozoficzny jest jedyną częścią HP, którą przeczytałam, ale oczywiście nadrobię zaległości. Jednakże najpierw kupuję cały cykl, bo to nowe wydanie jest naprawdę przecudne :)
    pozdrawiam cieplutko
    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie czytaj pozostałe części :D
      Również pozdrawiam

      Usuń
  14. Na pewno jest to obowiązkowa pozycja dla fanów Pottera. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam Harry'ego, a to wydanie jest wręcz cudowne. Ilustracje są wręcz magiczne. Sama koniecznie muszę mieć to wydanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Na Poterze dorastałam, pamietam to oczekiwanie na kolejną część:) Na pewno kupię choćby z sentymentu, a i po to by "sprzedać" kiedyś mojej córce ten świat:)
    pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Prawdziwa gratka dla fanów HP :) ja, niestety, serii o Potterze nie czytałam - WIEM, TRUDNE DO UWIERZENIA, ALE ISTNIEJĄ TACY LUDZIE :D

    pozdrawiam,
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Wstyd się przyznać, że Harry leży u mnie na półce chyba 10 lat i czeka. Jakoś nigdy się za niego nie zabrałam i powiem szczerze że mnie nie ciągnie :) Pozdrawiam Pośredniczka

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne wydanie!! Chciałabym takie mieć :D

    OdpowiedzUsuń