sobota, 16 kwietnia 2016

Kwiatowy BookTAG



Wiosna niemal w pełni! Nasze oczy powoli zaczynają ciszyć się pięknem jakie przygotowała dla nas na ten rok natura, więc pora aby i na blogu zawitało trochę wiosny. Zatem zapraszam na Kwiatowy BookTAG, do którego nominowała nas Mitchelia z bloga W książkowym świecie Mitcheli.
 Pozwoliłam sobie zapożyczyć grafikę, którą znalazłam u Mitchelii :)
 
1. Bratek, czyli książka, o której zawsze pamiętasz i masz nadzieję, że główny bohater też o Tobie pamięta.
Chyba nikt nie będzie zdziwiony, jeśli napiszę Harry Potter? Bo pamiętasz o mnie Harry, prawda? :>
 
2. Frezja, czyli książka, którą darzysz szacunkiem i uznaniem.
Gwiezdny pył pióra Gaimana. Ta książka jest dla mnie totalnym fenomenem. Wszystko mnie w niej zachwyciło, a w szczególności genialny umysł autora, który stworzył ten absurdalny i wychodzący poza ramy magiczny świat!

3. Cyklamen, czyli książka, której szczerze nienawidzisz.
Nad tym pytaniem wcale nie muszę się długo zastanawiać. Spojrzenie elfa autorstwa Kathrin Lankers. Jest to książka tak irytująca i beznadziejna, że aż zastanawia mnie, kto dopuścił ją do druku. Żeby nie było - pomysł jest całkiem w porządku, ale wykonanie - totalnie leży.

4. Hiacynt, czyli książka, która sprawiła Ci przykrość, przez zachowanie głównego bohatera.
Po chwilowym zastanowieniu doszłam do wniosku, że taką książką są Mroczne  umysły Alexandry Bracken. Wyżej wspomnianą przykrość sprawiła mi Ruby swoim niechybnie okrutnym i prawdę mówiąc samolubnym czynem, na samym końcu książki. Jeśli czytaliście, to zapewne domyślacie się dlaczego aż zabrakło mi chęci na drugi tom, a jeśli nie czytaliście to... przeczytajcie, bo seria jest świetna! :)

5. Żonkil, czyli tak świetny fikcyjny świat, że aż wzbudza w Tobie zazdrość.
Nie, nie wymienię Harry'ego Pottera... Będę oryginalna.  No dobra, nie potrafię być oryginalna! Świat stworzony przez J.K. Rowling jest totalnie genialny i nie potrafię tak podziwiać innego!

6. Konwalia, czyli książka z delikatną i nieśmiałą bohaterką.
Po dłuższym zastanowieniu (i wgapianiu się w moją biblioteczkę) doszłam do wniosku, że tak naprawdę nie ma dużo takich bohaterek. Jednak znalazłam jedną, która  pasuje do tej kategorii. Jest to Lena z Delirium. I delikatność oraz nieśmiałość cechowały ją tylko w pierwszym tomie, bo później przeszła dość widoczną i dużą zmianę.

7. Czerwony tulipan, czyli książka, którą darzysz gorącą miłością.
Taką miłością darzę wiele książek, a jedną z nich jest z pewnością Origin, czyli czwarty tom serii Lux, którą uwielbiam! Jeju, tam działo się tak dużo i tak długo czekałam na premierę, że chyba nie można nazwać mojej miłości do niej inaczej niż gorącą!!
 
8. Irys, czyli książka, którą czytałaś tak dawno, że już nie pamiętasz, co o niej myślałaś.
Na pewno będzie to któraś z części Domu Nocy. Czytałam je już tak dawno i w dosłownie minimalnych odstępach czasu, że teraz wszystkie zlały się dla mnie w całość i chyba nie potrafiłabym powiedzieć o czym każda z nich była, a co dopiero o moich odczuciach względem nich.

9. Fiołek, czyli książka, którą masz zamiar przeczytać po raz kolejny.
I dlaczego w niemal wszystkich tagach, które robię, zawsze pojawia się tak dużo Harry'ego Pottera? :>
Mam zamiar wrócić kiedyś również do serii Lux, która w całości już za mną. Chętnie też sprawdziłabym co słychać u Katniss... No i bardzo kusi mnie perspektywa powrotu do opowieści Avy Lavender :)

10. Chryzantema, czyli osoby, które nominujesz do wykonania tego TAGu.
Do szerzenia wiosny w blogosferze serdecznie zapraszam:
Layken

22 komentarze:

  1. Bardzo dziękuję za nominacje :* z przyjemnością wykonam u siebie ten Tag :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym przeczytać Gwiezdny pył. :) Bardzo fajny tag. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oglądałem "Gwiezdny Pył" mnóstwo razy. Ale jeszcze nie przeczytałem. Za to Gaimana uwielbiam, zwłaszcza "Amerykańskich bogów", czy "księgę cmentarną"
      Pozdrawiam
      Zając zZajęczej Nory

      Usuń
    2. Nie widziałam jeszcze filmu, ale słyszałam, że jest genialny. Chociaż nie wiem wiem, czy go obejrzę, bo nie chcę psuć sobie wyobrażenia o książce...

      Usuń
  3. Origin to też moja ulubiona część z serii ❤❤
    Tak bardzo chciałabym przeczytać coś z prozy Gaimana ;-;
    Świetny TAG! ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Origin to naprawdę mistrzostwo w wykonaniu Armentrout! ^^

      Usuń
  4. Meh, mało światów jeszcze poznałaś, skoro Potter to dla Ciebie takie mistrzostwo ;P Jak pogrzebiesz, u mnie na blogu jest post wytykający nielogiczności w tamtym świecie. I to niektóre zaledwie.
    http://drewniany-most.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam już mnóstwo książkowych światów, ale jak dotąd żaden nie był dla mnie tak dopracowany od samych podstaw, jak ten stworzony przez J.K Rowling. Nie wyłapałam w nich żadnych nielogiczności, ale jeżeli kiedyś będę miała chwilę to pewnie zajrzę do Ciebie, aby się o nich przekonać :) Chociaż i tak nie wiem czy coś jest w stanie przerwać mój zachwyt :)

      Usuń
  5. Ach powiało wiosną. Tyle kwiatów i tyle książek! :)
    Ciekawy Tag jeszcze go nie widziałam u nikogo. Serii Lux i Delirium nie czytałam. Są dopiero przede mną. Ale tak do HP można powracać zawsze! :)
    Pozdrawiam
    http://biblioteczka-na-poddaszu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczę! Ja czytałam stąd tylko HP :D Ale mam kilka w planach :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książek jest tak wiele, że nie dziwię ci się że nie czytałaś wszystkich. Ja tak samo nie wszystkie stąd przeczytałem
      Pozdrawiam
      Zając z Zajęczej Nory

      Usuń
  7. Hahahha, jakikolwiek by nie był TAG, HP zawsze gdzieś się upchnie! Jest niesamowity! W wakację robię 7read-up i zobaczę ile części uda mi się przeczytać w tydzień :)

    http://ksiegoteka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie chyba zawsze znajdzie się dla niego miejsce!
      Życzę powodzenia w czytaniu!

      Usuń
  8. Kiedys chciałam przeczytać 'Spojrzenie elfa". Dobrze, że mi przeszło :D
    Dla mnie taką książką jest "Dopóki śpiewa słowik". Nienawidzę jej z całego serca. Rywalizować z nią może chyba tylko trzeci tom Pamiętników wampirów!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że sobie podarowałaś, bo ta książka jest naprawdę okropna :) Nie słyszałam o Dopóki śpiewa słowik, ale będę dzięki za ostrzeżenie, bo od teraz postaram się ją omijać! :)

      Usuń
  9. Czytam teraz Ibsydiana. Jestem w połowie i na razie mi się podoba! Tak naprawdę to z całego tagu czytałam tylko HP, więc nic więcej nie mogę powiedzieć! Tylko to, że w zupełności się z tobą zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Gwiezdny pył mam w planach, chociaż oglądałam już film i jeżeli jest on podobny do pierwowzoru to na pewno mi się spodoba. Poza tym muszę sięgnąć po twórczość Gaimana, ponieważ słyszałam, że jest wyjątkowa:) Sama z chęcią zamieszkałabym w świecie Harrego! To byłoby coś:) Pozdrawiam!
    Ich perspektywy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam gwiezdny pył w planach, zwłaszcza że czytałem inne książki tego autora. Polecam ci "Księgę cmentarną" niesamowita. O chłopcu który żył na cmentarzu, a szukał go ostatni Jack.
      Pozdrawiam
      Zając z Zajęczej Nory

      Usuń
  11. Nareszcie znalazłam kogoś, kto także nienawidzi Spojrzenia Elfa!!! Jejku, jak mnie ta książka irytowała!
    Buziaki,
    SilverMoon :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie łączę się z Tobą w bólu, bo ta książka jest doprawdy irytująca i okropna!

      Usuń
  12. Ostatni tom serii Lux zdecydowanie był najlepszy! <3 Warto było czekać! Oby było więcej takich książek. Mi się wydaje, czy "Spojrzenie elfa" to ta nowa książka serdecznie polecana przez Wydawnictwo Jaguar? Myślałam, że będzie ciekawa, jednak teraz już chyba jej nie chcę czytać.
    Pozdrawiam, Czytelniczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie akurat ostatni tom Luxa, nie podobał się aż tak bardzo, chociaż był w porządku.
      Spojrzenie elfa jest już starszą książką wydaną przez Wydawnictwo Dreams, więc raczej to nie ta sama pozycja. Chociaż polecam się jeszcze upewnić :)

      Usuń