czwartek, 12 maja 2016

Dziedzictwo ognia - Sarah J. Maas

tytuł oryginału: Heir of Fire
wydawnictwo: Uroboros
ilość stron: 565
polska premiera: 23 września 2015
cykl: Szklany tom (tom3)

"Ludzie, których kochasz, to broń, która zostanie wykorzystana przeciwko tobie."
 
 Cealena ma tylko jeden cel. Dotrzymać przysięgi danej Nehemii. Tylko to się dla niej liczy. Musi odnaleźć i zniszczyć Klucze Wyrda, aby naprawić to, co dawno zostało zniszczone do cna. Jednakże ta przeprawa będzie nieludzko trudna. Dziewczyna odkryje na nowo to, o czym chciała zapomnieć. To, co napawało ją lękiem. I to, co sprawia jej ból. Czy jest wystarczająco silna? Czy uda jej się po drodze zrozumieć, kim tak naprawdę jest?

Długo zwlekałam z lekturą Dziedzictwa ognia. A dlaczego? Ponieważ miałam świadomość tego, że Sarah J. Maas ponownie wbije mnie w fotel geniuszem, jakim jest dla mnie jej twórczość. A umówmy się -  mając w perspektywie kolejne niesamowite przygody, zawarte w kolejnym, jakże nieosiągalnym tomie, czekanie może okazać się istną katorgą. W ten oto sposób nie chciałam przysparzać sobie cierpień, tak odległym czekaniem, ale cóż... Przeczytałam, pokochałam, zostałam zwalona z nóg, a czekanie okraszone cierpieniem i tak jest.

 Na początku wiele rzeczy mnie przytłaczało. Od czasu, kiedy ostatnio zetknęłam się z tym wyjątkowym światem, minęło kilka długich miesięcy. Przez ten okres sporo istotnych faktów ulotniło się z mojej głowy. Było ciężko. Doszło nawet do tego, że zaczęłam się zastanawiać, co tak bardzo urzekło mnie w tej serii. Ale wtedy nastąpiło wielkie b u m! i Sarah J.Mass przypomniała mi za co tak bardzo kocham jej książki. Za akcję. Za okrutną rzeczywistość. Za bohaterów. Za zaskoczenia. Za wyjątkowość tego, co robi. Kolejne szufladki w mojej głowie zaczęły się otwierać i wtedy wszystko stało się jasne. Przepadłam.

Nawet nie jestem wstanie wyrazić, jakie wrażenie wywarł na mnie ten tom! Tyle akcji.  Cały czas działo się coś istotnego, a tempo z jakim pochłaniałam kolejne strony, dla mnie samej było zaskoczeniem. Ale nie dało się inaczej. To była jak podróż, na nieznane wcześniej horyzonty. Jak odkrywanie dziewiczych lądów, na których nie spoczęła dotąd żadna stopa. Wszystko, co dała mi tutaj Sarah J. Maas było dla mnie tak nowe, a zarazem tak niesamowite na tle poprzednich tomów, że nadal istnieje ryzyko, iż padnę z wrażenia.

Jednakże najlepszym, co tu znalazłam bez wątpienia byli bohaterowie. Nie ulega wątpliwości to, że autorka poświęciła im dużo uwagi. Ci, których już znałam, nabrali dla mnie nowego znaczenia i odkryłam ich na nowo. Zostali okryci bólem, który nadał im autentyczności i dzięki temu mogłam się z nimi zżyć jeszcze bardziej. Ale nawet nie wiecie, jak się cieszę, że w Dziedzictwie ognia zastałam również zupełnie nowych i po prostu genialnych bohaterów! Z każdej z nich sączył się ból, którego nie dało się nie zauważyć, ale nadało im to takiej poświaty realności, dzięki której pokochałam ich z miejsca!

Dziedzictwo ognia to wspaniały trzeci tom, w którym w pewnym stopniu zmieniają się kierunki i priorytety. Nic już nie będzie takie jakie było. Wszystko ulegnie zmianie. To ciężka wędrówka. A na jej końcu czeka zrozumienie - wiedza, o swoim prawdziwym jestestwie. O tym, co tak naprawdę jest istotne. To wyjątkowa historia, okryta najciemniejszym odcieniem cierpienia. Cierpienia, z którym przyjdzie się zmierzyć.
Layken


18 komentarzy:

  1. Muszę zapoznać się wreszcie z autorką

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja po kontynuacje na pewno nie sięgnę XD Fajnie, że Ci się podobało, ale ja przy tej autorce jestem zdecydowanie na nie.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przeczytałam niedawno "Koronę w mroku" i już nie mogę się doczekać aż sięgnę po kolejną cześć.
    Pozdrawiam cieplutko :*
    http://zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc mam nadzieję, że szybko uda Ci się to zrobić, bo Dziedzictwo ognia jest genialne!

      Usuń
  4. Czytałam pierwsze 3 tomy i czekam z niecierpliwością na 4, mam nadzieję, że będzie niesamowity <3 Świetna recenzja ;)
    Buziaki ;*
    bookowe-love.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również już czekam na premierę!!
      Dziękuję bardzo! :D

      Usuń
  5. Uwielbiam tę serię, to jedna z moich ulubionych! Z tomu na tom, autorka coraz lepiej sobie radzi i już nie mogę się doczekać, co będzie w 4 tomie, na który czekam z niecierpliwością!
    Pozdrawiam serdecznie!
    https://natalie-and-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, każdy kolejny tom jest lepszy od poprzedniego!! :D

      Usuń
  6. Maas jest wspaniała! Uwielbiam serię o Zabójczyni, a ta część była wspaniała! Rowan *_*

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  7. Cała seria jeszcze przede mną. Wciaż nie jestem do konca pewna czy pokocham tą pisarkę tak jak tyle osób,ale mimo wszystko zamierzam zaryzykować i to już napewno niedługo.
    Pozdrawiam serdecznie ;)
    http://themessofbookie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że Sarah J. Maas wywrze na Tobie pozytywne wrażenie i z chęcią sięgniesz po wszystkie jej książki!

      Usuń
  8. Uwielbiam Szklany Tron :D na razie mam za sobą dwa tomy i czekam na wakacje, żeby zabrać się za trzeci, bo teraz niestety nie mam czasu na taką książkę. Mam nadzieję, że trzeci tom dorówna poprzednikom i też mi się spodoba ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak czasu potrafi być dokuczliwy, zwłaszcza jeśli chodzi o Sarę J. Maas :>

      Usuń
  9. bardzo chciałabym w końcu przeczytać,,Szklany tron"...tyle już o nim słyszałam,a wciąż brakuje mi czasu...
    pozdrawiam! :)

    marcepanowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Szkoda, że tego tomu nie posiada moja biblioteka, bo z chęcią bym go przeczytała, szczególnie po takiej recenzji :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mogę się doczekać, aż przeczytam trzeci tom, bo jestem zakochana w tej historii :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Serii tej jeszcze nie przeczytałam, ale pierwsza część czeka na półce, a znajoma od... pół roku? mówi mi, że muszę ją przeczytać. Z twórczości Sary J. Maas przeczytałam [Dwór cierni i róż] i mogę powiedzieć tylko tyle, że był CUDOWNY. Dlatego aż nie mogę się doczekać [Szklanego tronu] i dalszych części!

    Pozdrawiam!
    Królik z http://bluszczowe-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie wiem dlaczego, ale nic mnie - i nikt - do tej książki nie może przekonać :)

    OdpowiedzUsuń