wtorek, 26 lipca 2016

Dotyk ciemności - C. J. Roberts

tytuł oryginału: Captive in the Dark
wydawnictwo: Czwarta strona
ilość stron: 328
polska premiera: 2 lipca 2015
cykl: The Dark Duet (tom1)

Ta dwójka nigdy nie miała łatwego życia. Zawsze musieli zmagać się z cieniami, jakie pozostawiała za sobą ich własna egzystencja. Ból, cierpienie i strach. Chcieli o tym zapomnieć. Ale czy to takie łatwe? Teraz, gdy ich ścieżki się przecięły wszystko stanie się jeszcze gorsze. Nie będzie drogi wstecz.

Premiera tej książki w Polsce odbiła się wielkim echem niekończących się zaskoczeń i mocnych wrażeń. Wiele osób było pod wrażeniem Dotyku ciemności. Więc i ja chciałam się przekonać, o co tyle szumu. Miałam jednak pewne obawy, bo to w końcu ciemny odcień erotyki i nie byłam do końca przekonana, czy to historia akurat dla mnie. Finalnie jednak postanowiłam to sprawdzić. I czuje się totalnie zmiażdżona.

Nigdy wcześniej nie czytałam tak mocnej książki. Mocnej w każdym tego słowa znaczeniu. Było dużo niepokoju, niepewności, a nawet strachu. To było coś zupełnie innego. C.J. Roberts stworzyła pełną brutalności i lęku historię. Napięcie było wręcz namacalne - nie pozwalało nawet na chwilę przestać myśleć o dramacie rozgrywającym się na kartach tej powieści. Po kilkudziesięciu stronach stwierdziłam, że to za dużo jak na jeden raz i chciałam zrobić sobie przerwę. A przynajmniej próbowałam, bo od tego nie da się oderwać. Dotyk ciemności trzyma aż do końca.

To nie jest kolejna historia o przystojnym milionerze i naiwnej, zakochanej dziewczynie. Nie. Z początku to nic innego, jak wyjęta z koszmaru rzeczywistość pełna bólu. Z czasem jednak wszystko zaczyna się zmieniać. Autorka mistrzowsko manipuluje emocjami, zarówno czytelnika, jak i bohaterów. Wprowadza mnóstwo zawirowań i wątpliwości. Wahań i rozterek. Pojawia się syndrom sztokholmski, który w innym wypadku pewnie by mi przeszkadzał, no bo jak? Ale tutaj? Wszystko wydawało się być na swoim miejscu.

Bohaterowie są niezaprzeczalnym atutem tej historii. Idealnie nakreśleni. To gdzie się znajdowali zostało niejako ukształtowane przez ich przeszłość. Przez decyzje, które podjął za nich ktoś inny. Zranieni, skrzywdzeni. Relacja między Livvie, a Calebem zmienia się jak w kalejdoskopie. Obje do czegoś dążą. Ona do wolności, a on do zemsty. C.J. Roberts mistrzowsko zobrazowała to wszystko, czym oboje byli.

Dotyk ciemności porusza trudne tematy i nie jest to książka dla każdego. Na pewno jest ciężka i bywa brutalna. Ale nie ulega dla mnie wątpliwości, że została genialnie napisana. Przede wszystkim te emocje. Z każdą stroną nabierają coraz głębszego wyrazu. Zatapiają bohaterów. I czytelnika.
Layken

14 komentarzy:

  1. Nie czytam tego typu lektur, ale może dam tej powieści szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeczytałam wszystkie tomy jakiś czas temu i całość oceniłam raczej na plus. Sama tematyka jest dość wyjątkowa i kontrowersyjna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno, ale mimo że nie mam za sobą tylko pierwszy tom, to nie mogę powiedzieć, że książka jest zła.

      Usuń
  3. Nie czytałam tej książki, rzadko zresztą sięgam po takie lektury, ale może tym razem to zmienię ;)
    U mnie natomiast post o serialu Wikingowie, zapraszam :)
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi ciekawie...
    http://nieperfekcyjna-panienka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomimo że ciekawie książkę opisałaś nie mam na nią ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie słyszałam wcześniej o tej książce. Bardzo lubię brutalne i pełne emocji pozycje, więc mam nadzieję, że lektura wpadnie mi kiedyś w ręce. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli lubisz takie ksiażki, to Dotyk ciemności, jest jak najbardziej dla Ciebie :)

      Usuń
  7. Po Twojej recenzji czuję się zaintrygowana. Trochę ten ból mnie stopuje, ale skoro książka wciąga i zapewnia tyle emocji, to pewnie dam jej szansę.
    Okładka jest bardzo ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie mam nadzieję, że ocenisz ją pozytywnie :)

      Usuń
  8. Czuję, że książka powinna mnie zainteresować, będę miała ją na uwadze. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta książka mnie nie przekonuje, ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak książka to, to na co czekałam od czasów Greya;)
    i dopiero teraz udało mi się ją przeczytać. Wszystkim polecam.
    Zapraszam do mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak książka to, to na co czekałam od czasów Greya;)
    i dopiero teraz udało mi się ją przeczytać. Wszystkim polecam.
    Zapraszam do mnie;)

    OdpowiedzUsuń