wtorek, 30 sierpnia 2016

Liebster Blog Award #12


m Ostatnio często macie okazję przeczytać u nas odpowiedzi na pytania z LBA. Przygotowałam dla Was kolejny takowy wpis. Tym razem za nominację dziękuję Aleksadrze M z bloga Pomiędzy książkami. 


1. Ile masz lat?
W styczniu osiągnęłam wiek pełnoletności, czyli 18. 

2. Dlaczego czytasz książki?
Moja przygoda z książkami zaczęła się zupełnie przypadkiem.  W tamtym momencie przeżywałam dość "trudne chwile" (mówimy tu o piętnastolatce) i były dla mnie oderwaniem od rzeczywistości. Nadal są, lubię przenieść się do innego, nie tak szarego świata. :)

3. Twoja ulubiona lektura szkolna?
Mimo tego, że uwielbiam czytać, nie znoszę lektur szkolny. Są dla mnie niemożliwe do przeczytania. Przyznam się szczerze, że przez dwie klasy liceum nie przeczytałam ani jednej lektury, jechałam na samych streszczeniach. Natomiast są dwie lektury z gimnazjum, które bardzo mi się podobały, a mianowicie "Mały książę" oraz "Oskar i Pani Róża".

4. Ukochana okładka?
Już nie raz pisałam, że okładka "W otchłani". Jest cudna!


5. Jak często chodzisz do biblioteki?
Właściwie nie chodzę zbyt często. Mam kartę w bibliotece osiedlowej i swego czasu wypożyczałam dosyć dużo książek, lecz ostatnio nie mam zbytnio czasu. Jedną z przyczyn jest także to, że w bibliotece nie ma wielu pozycji, które chciałabym przeczytać oraz mam dużo zaległości w tych, które mam na półce. 

6. Po czym oceniasz książkę przed przeczytaniem jej?
Kiedy przeglądam książki w sklepie najpierw zwracam uwagę na okładkę, to przyciąga najbardziej, lecz także czytam opis umieszczony z tyłu, natomiast, jeśli szukam pozycji na Internecie lub usłyszę o jakiejś, czytam opinie innych na jej temat.

7. Jaką książkę teraz czytasz?
Obecnie powoli zabieram się za "Kod" autorstwa Kathy Reich.

8. Twoje wymarzone wakacje?
Moje wymarzone wakacje były w tym roku, kiedy mogłam spędzić tydzień tylko z moją drugą połówką. :)

9. Pierwsza książka, którą przeczytałaś? 
"Miasto Popiołów" Cassandry Clare. Leżała u mnie na półce od piątej klasy podstawówki, a przeczytałam ją dopiero w trzeciej gimnazjum, kiedy wyłączyli mi prąd w domu... szczęście w nieszczęściu. :D

10. Ulubiony gatunek?
Fantastyka, ogólnie takie młodzieżówki.

11. Ekranizacja lepsza od książki? 
Chyba nie znam takiej, ale bardzo podobała mi się ekranizacja "Gwiazd naszych wina", była bardzo dobrze wyreżyserowana i tak samo dobra jak książka.

Shadow

8 komentarzy:

  1. Ciekawe odpowiedzi ;) Jednak ani nie czytałam ani nie oglądałam Gwiazd Naszych Wina. To nie moje klimaty.
    Pozdrawiam,
    http://www.sekretny-trop.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantasy najlepsze <3
    No tak, zabrać komputer, telefon i tv, a zostawić tylko książki :D czyli krótko o tym, jak nauczyć kogoś czytać :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ej, ta okładka jest serio cudna...

    Zapraszam na konkurs: http://nieperfekcyjna-panienka.blogspot.com/2016/08/i-konkurs-niewidzialne-granice.html jest mała konkurencja- łatwo o nagrodę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przybijam piąteczkę za okładkę "W otchłani", też ją uwielbiam i jak pięknie prezentuje się na półce! ;)
    Pozdrawiam,
    Amanda Says

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, młodziutka jesteś :)
    Mnie "Mały książę" nie zachwycił, a analiza tej książki była paskudnie nudna.
    Bardzo ładna jest ta okładka.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Również uwielbiam "Małego księcia", mogę tę książkę czytać cały czas! :)
    Pozdrawiam! http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie, "W otchłani" ma piękną okładkę :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Faktycznie, "W otchłani" ma piękną okładkę :)
    Pozdrawiam!

    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń