sobota, 3 grudnia 2016

Kod - Kathy Reichs i Brendan Reichs

tytuł oryginału: Code
wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
ilość stron: 408
polska premiera: 25 lutego 2015
cykl: Wirusy (tom 3)

   To już trzeci tom o niezwykłych przygodach Torry Brennan i jej przyjaciół. Kiedy uratowali instytut badawczy, w którym pracują ich rodzice, wplątali się w kolejne kłopoty. Z pozoru niewinna zabawa w poszukiewanie skarbów, przyniosła ze sobą niemałe niebezpieczeństwo. Teraz w rękach nastolatków leży los dużej ilości osób. Czy podołają zadaniu i uda się im uchronić ludzi przed zagrożeniem?

   Ze względu na maturę, którą piszę w maju, czytałam tę książkę aż cztery miesiące, ale wreszcie ją skończyłam. Bałam się, że to już nie będzie to samo, że jeżeli dwa tomy były tak cudowne, ten będzie już gorszy, Nawet nie wiecie jak bardzo się pomyliłam. Po raz trzeci nie zawiodłam się na twórczości Kathy Reichs. Niewiele zdarza się cyklów, w których każdy tom jest tak samo genialny, ale muszę przyznać, że poszczególne części Wirusów są na tak samo dobrym poziomie. Styl pisarki, jak już pisałam w poprzednich recenzjach jej dzieł, jest świetny, bardzo dobrze czyta mi się jej lekkie pióro. Jest znacznie więcej dialogów niż długich niepotrzebnych opisów, za co bardzo cenię jej książki. Jak na kryminał przystało, jest tajemniczo, zaskakująco oraz nie brakuje obrotów akcji, które uwielbiam. 

    Historia Tory Brennan wciągnęła mnie dogłębnie. Pochłaniałam stronę za stroną, literę za literą. Aż trudno było mi się rozstawać z nią i jej paczką, kiedy czytałam epilog. Bohaterowie są wykreowani wprost idealnie. Tory, mimo swojego młodego wieku, tak jak na alfę swojej ekipy przystało, jest sprytna, rozsądna, pomysłowa oraz zawsze wie jak zachować się w danej sytuacji. Zdolność do poświęceń dla swoich bliskich to jej największa zaleta. Ben, Hi oraz Shelton mimo tego, że wszyscy bardzo się od siebie różnią, wszyscy są fantastyczni. Cała czwórka nie raz daje ogromną dawkę humoru. Są w stosunku do siebie lojalni i tworzą zgrany zespół.

   Co do tajemniczości książki, to ona nadaje jej cały urok. Nie mogłam oderwać się od lektury. Chciałam koniecznie dowiedzieć się co będzie dalej, jak potoczą się losy tej młodej dziewczyny. W niektórych momentach byłam bardzo zaskoczona tym jaki obrót przyjęła akcja. Nie jest ona ani trochę przewidywalna. Wiele było momentów, kiedy myślałam, że natknęłam się na jakiś trop, ale autorka a każdy razem rozwiewała moje podejrzenia i okazywało się, że jest zupełnie inaczej. 

   Koniec książki bardzo mnie zdziwił. Myślałam, że cykl ten będzie trylogią, natomiast zakończenie moim zdaniem jest otwarte... Smuci mnie jednak fakt, że nowy tom nie został opublikowany od ponad półtora roku i boję się, że autorka nie napisze kontynuuacji. Mam nadzieję, że to tylko chwilowy brak weny i kolejny tom pojawi się już niedługo, abym mogła uzyskać odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

   Świat wykreowany przez Kathy Reichs jest unikalny, a zarazem zdecydowanie genialny. Jest to jedna z moich ulubionych i według mnie jedna z najbardziej fascynujących książek. Każdy kto lubi takie zagadkowe sprawy, powinien jak najprędzej zapoznać się z serią Wirusy. 

Shadow
    
   
    

10 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu przymierzam się na tę trylogię, mam nadzieję, że kiedyś znajdę na nią czas :)
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa tego unikalnego świata, jaki wykreowała autorka, jednakże nie zachęca mnie to otwarte zakończenie. Niemniej chciałabym zacząć przygodę z tą trylogią (a może jednak nie trylogią) i poznać pióro autorki.
    Pozdrawiam Justyna Książko, miłości moja

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze powiedziawszy nie znam tej serii i nie słyszałam o niej zbyt wiele wcześniej. Teraz mam zaczętych mnóstwo serii, ale może kiedyś jak nadrobię zaległości, to sięgnę i po tę serię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. I like your blog, its really dope.
    Do you want to follow each other?
    If you want, than follow me, and let me know in comments, so I can follow you back with pleasure.
    We can follow each other on Instagram @andjela.dujovic, let me know in the comments so I can follow you back.

    www.bekleveer.com
    xoxo

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczerze to nie za bardzo książka przypada mi do gustu. Nawet o niej nigdy nie słyszałam.
    Recenzja ciekawa :)
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post http://polecam-goodbook.blogspot.com/2016/12/druga-ksiazka-co-mysla-czytelnicy-fear.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta seria jest naprawdę świetna! :D Wciągająca i ciekawa fabuła, dobrze napisana, fajni bohaterowie - nie sądziłam, że jakaś młodzieżówka aż tak przypadnie mi do gustu, ale to naprawdę dobra historia, barwna, plastyczna, pobudzająca wyobraźnię i ma świetny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie słyszałam o tej serii (albo może słyszałam i nie pamiętam :D). Brzmi ciekawie. Być może w wolnej chwili sięgnę po pierwszy tom ;)

    litery-na-papierze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli będę miała okazję to zapoznam się z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeju, nienawidzę takich przerw w wydawaniu kolejnych tomów! :P Oby jednak autorka wydała, bo kto wie, może w końcu się skuszę :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurczę, nigdy nie słyszałam ani o tej autorce, ani o tej serii, jednak piszesz o niej w tak cudowny sposób, że będę musiała się bliżej zapoznać z tą lekturą!

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń